logo F1online.sk

Ferrari sa poponáhľalo, Leclerc dostane nový motor už tento víkend!

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala22. 9. 2021

Charles Leclerc vyštartuje do Veľkej ceny Ruska z chvosta štartového poľa. Scuderii sa totižto podarilo pripraviť novú pohonnú jednotku s vylepšenou hybridnou časťou, na ktorú fanúšikovia talianskeho tímu už od leta tak netrpezlivo čakali. V Soči ju nasadí Charles Leclerc.

Keďže pôjde už o štvrtú pohonnú jednotku mladého Monačana, trestu sa nevyhne. Na úplnom chvoste sa tak pridá k ďalším pilotom, ktorých takisto čakajú výmeny motorových komponentov. Medzi nich sa môžu zaradiť Lewis Hamilton, ktorý prišiel o jeden motor v Zandvoorte, nuž a aj Max Verstappen.

“Na Veľkej cene Ruska sa dočkáme predstavenia nového komponentu Scuderie Ferrari: pohonnej jednotky s vylepšeným hybridným systémom, ktorého predstavenie sme spomínali už pred niekoľkými týždňami,” píše sa v stanovisku Ferrari pred víkendom v Soči.

Charles Leclerc vďaka tomu bude mať v Rusku k dispozícii nielen viac výkonu, ale aj ľahšiu hybridnú časť, čo pomôže tímu pri hľadaní optimálneho vyváženia auta. V padoku sa tiež hovorilo o zisku aspoň desiatich koní, o ktoré sa postará dodávateľ palív a mazív Shell.

Ferrari však predstavením novej pohonnej jednotky nesleduje v prvom rade výkonnostné zisky. “Primárnym cieľom je nazbierať skúsenosti na projekt auta pre rok 2022. Vložili sme do toho veľa úsilia po technickej aj logistickej stránke, takže aby sme ju mohli využívať čím skôr, jazdci sa s jej predstavením prestriedajú.”

Ako prvý je na rade Leclerc. “Charles bude prvý, kto dostane pohonnú jednotku, a preto odštartuje z chvosta štartového poľa. Toto rozhodnutie je preventívnym opatrením súvisiacim s potenciálnym rizikom používania batérie, ktorá sa poškodila počas nehody v Maďarsku. O tom, kedy vylepšený hybridný systém predstavíme na Carlosovom aute, sa rozhodneme po vyhodnotení toho, čo bude ideálny kompromis medzi konkurencieschopnosťou a dopadom penalizácie.”

Prečo vlastne Scuderia nemohla nasadiť nové komponenty obom pilotom naraz? Viac už načrtol pred pár dňami šéf stajne Mattia Binotto. “Veľmi tvrdo pracujeme na tom, aby sme ich pripravili čo najskôr. Ide o zmenu v technológii hybridnej časti.”

“Aby sme ju predstavili, v prvom rade potrebujeme previezť materiály, a keďže tieto materiály sú nebezpečné, potrebujeme kompletnú homologizáciu a licencie na ne. Nie je to teda len vecou vývoja hybridného systému na dynamometroch a preukázania spoľahlivosti. Treba vyriešiť mnoho aspektov predtým, ako ju budeme mať k dispozícii na trati,” dodal.