logo F1online.sk

Nový motor Ferrari má priniesť desať koní, spoznať by sme ho mali v Turecku

Charles Leclerc a Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala14. 9. 2021

Piloti Ferrari na sľubovanú pohonnú jednotku stále čakajú. Podľa zákulisných informácií by mala priniesť aspoň desať koní k dobru, ktoré by sa Scuderii v Monze náramne zišli. Momentálne to vyzerá tak, že z lepšieho výkonu sa budú tešiť až v Turecku, informujú insideri.

Talianske preteky mohli dopadnúť pre Ferrari aj lepšie, veď Charles Leclerc a Carlos Sainz sa po výjazde bezpečnostného vozidla ocitli na skvelých pozíciách. Monačan vďaka ideálnemu načasovaniu zastávky poskočil na druhú priečku a Sainz bol piaty, no po reštarte nádeje na pódiový výsledok veľmi rýchlo pohasli. Norris, Pérez aj Bottas sa cez červené monoposty dostali bez väčších problémov.

Scuderia sa celý rok borí s rovnakými problémami, a síce s rýchlosťou na rovinkách. Podľa Mattiu Binotta tímu v Monze chýbalo dvadsať koní, hoci odborníci tomuto číslu až tak neveria a odhadujú, že v skutočnosti je vyššie.

V každom prípade sa už v útrobách továrne v Maranelle intenzívne pracuje na vylepšení elektrickej časti pohonnej jednotky, ktorá by toto manko mala okresať o aspoň desať koní. Kedy sa budeme o tom môcť presvedčiť na vlastné oči, šéf stajne nevedel povedať. Pevný termín ešte nie stanovený.

“Bude to čoskoro,” ubezpečuje Mattia Binotto, no viac prezradiť nechcel. “Je aj v našom záujme, aby sme ju predstavili čím skôr, pretože ju budeme potrebovať z pohľadu práce, do ktorej sme sa pustili pre budúci rok.”

Avšak taliansky motorsport.com aj Gazetta dello Sport sa zhodujú: Podľa aktuálneho harmonogramu sa tak stane v Istanbule, prinajhoršom v Austine. Pohonná jednotka totižto ešte nie je poriadne otestovaná. Najskôr potrebuje Ferrari skompletizovať päť dlhých behov na dynamometroch, na ktorých vylepšená pohonná jednotka musí zvládnuť dovedna 7500 kilometrov.

“Tento motor nebol pripravený do Monzy. Ak by vylepšenie bolo dostupné, predstavili by sme ho. Nasadíme ho čo najskôr, ako sa bude dať,” ozrejmil Binotto, ktorý následne dostal otázku, či sa plán nedal načasovať tak, aby sme vylepšenie videli už na domácich pretekoch. “Odpoveď je jednoduchá. Toto je vývoj určený na rok 2022. Snažíme sa ho predstaviť čím skôr, ale nie len preto, aby sme využili charakteristiky trate, ale tiež získali skúsenosti na budúci rok.”

V talianskej stajni budú pred koncom sezóny zbierať dáta ohľadom spoľahlivosti a fungovania hybridnej časti, aby počas zimy mohli vyladiť pohonnú jednotku a keď dôjde k jej zmrazeniu, vedeli sa na ňu spoľahnúť. Taliani totižto sľubujú nasadenie úplne novej technológie, ktorá by mala pomôcť zmazať náskok Mercedesu a Hondy.

Okrem zdokonalenia hybridnej časti má dodávateľ Shell predstaviť nové mazivá a palivo, ktoré zvýši výkon spaľovacieho motora. Všetky tieto novinky však neprinesú zisky len po stránke výkonu. Ferrari sa podarilo komponenty ďalej miniaturizovať, čo bude mať za následok zníženie hmotnosti.