logo F1online.sk

Alonso: Pretekársky incident. Nebolo to také hrozné ako v Silverstone

Fernando Alonso
© Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala13. 9. 2021

Druhá veľká nehoda medzi Maxom Verstappenom a Lewisom Hamiltonom podľa Fernanda Alonsa zas až taká veľká nebola. Porovnávajúc to s incidentom z Veľkej Británie, kde Hamilton poslal svojho súpera do bariéry v rýchlosti okolo 300 km/h, kontakt v Monze nebol taký hrozný, znie Alonsov verdikt.

Max Verstappen dostal za incident dva trestné body a v Rusku príde o tri miesta, čo znamená, že komisári nepovažujú Holanďanovo pochybenie za také závažné ako zlyhanie Valtteriho Bottasa v Maďarsku či Lewisa Hamiltona v Silverstone. Ide totižto o akýsi ekvivalent päťsekundovej penalizácie. A podobný názor má Fernando Alonso.

“Sú to dvaja šampióni a vždy bojujú až na limit. Vyzerá to tak, že sa dostali do nešťastnej pozície, v tej zákrute a na obrubníku auto trochu poskočilo a potom sa dotkli,” cituje Fernanda Alonsa španielska verzia portálu motorsport.com. “Pneumatika sa dotkne pneumatiky, a tá auto vymrští do vzduchu.”

“Ale stalo sa to v nízkej rýchlosti, išli 30 alebo 40 km/h, nebolo v tom žiadne nebezpečenstvo, nič. Takže si myslím, že to nebolo nič strašné. V Silverstone to pravdepodobne bolo, ale toto bol skrátka pretekársky incident,” znie záver Fernanda Alonsa.

Podľa majstra sveta z rokov 2005 a 2006 obaja šli do zákruty so svojím cieľom a nikto nechcel ustúpiť. To napokon viedlo ku kolízii. Ku kolízii, akých sme podľa Alonsa videli v prvej šikane veľa.

“Obaja robili, čo museli a nanešťastie sa dotkli. Videl som však opakovaný záber zo štartu a Giovinazzi s Leclercom sa dotkli rovnako, Stroll a Pérez sa dotkli v prvej a druhej zákrute tak isto. Ale oni sa nedotkli kolesom o koleso, ale pneumatikou o pneumatiku. Takže sa neudialo to isté. Toto je ale typický manéver v prvej a druhej zákrute, mali len smolu, že sa dotkli pneumatikami,” konštatuje.

Podobných incidentov, keď jedno auto preletelo ponad druhé, alebo na ňom pristálo, sme v poslednom desaťročí videli viac ako dosť. Jedna z najpamätnejších je demolícia v prvej zákrute na VC Belgicka 2012, do ktorej boli zapletení piati jazdci. Za vinníka bol uznaný Romain Grosjean, ktorý dostal aj pretekový dištanc.

“Myslím si, že to bolo niečo úplne iné. Romain a Lewis vtedy stratili kontrolu, dotkli sa a rútili sa do prvej zákruty. Bol som tam, ale mohol tam byť ktokoľvek. V nedeľu to bolo iné,” vysvetľuje Fernando Alonso. “Oni skrátka pretekali a ako som povedal, v prvej a druhej zákrute sa objavili aspoň ďalšie štyri, možno päť prípadov, ktoré boli veľmi podobné tomu, čo sa udialo medzi nimi.”

“Šlo len o milimetre a o to, či trafia zem, predné krídlo alebo pneumatiku. Nevideli sme však nič, čo by sa veľmi líšilo od tých piatich alebo šiestich incidentov na štarte,” doložil pilot Alpine.