logo F1online.skF1online.sk

Hamilton je “pyšný” na komisárov, ktorí stanovili precedens

Nehoda Maxa Verstappena a Lewisa Hamiltona z VC Talianska 2021
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala13. 9. 2021

Rozhodnutie komisárov, ktorým potrestali Maxa Verstappena za incident z prvej talianskej šikany, Lewis Hamilton prijal veľmi pozitívne. Vyjadril spokojnosť nad tým, že verdikt stanovil precedens pri podobných incidentoch, vďaka ktorému piloti budú vedieť, čo si môžu v zákrute dovoliť a čo nie.

Max Verstappen príde v Rusku o tri priečky a na svoje konto si pripísal dva trestné body. Komisári totižto rozhodli, že Verstappen nebol po Hamiltonovom boku dostatočne včas, dostal sa tam až neskoro na brzdách. Preto podľa verdiktu nemal nárok na to, aby mu Hamilton nechal miesto, a Verstappen mal z útoku upustiť.

“Ak toto je výsledkom, tak som na komisárov koniec-koncov pyšný,” prehlásil Lewis Hamilton, podľa ktorého rozhodnutie de facto stanovilo nové pravidlo. “Budem potrebovať nejaký čas, aby som nad tým poriadne pouvažoval, ale myslím si, že toto stanovilo precedens.”

“Smerom do budúcnosti je to kvôli bezpečnosti pilotov dôležitý precedens — že máme stanovené striktné pravidlá,” zamyslel sa Brit očakávajúc, že toto je koniec kontroverzným manévrom, aké sme videli v minulosti. Viackrát sa totižto stalo, že piloti sa v podobných momentoch vyhli trestom.

“Toto bude pokračovať, kým sa nepoučíme z našich činov na trati, a v mojej minulosti takéto incidenty neboli. Pokiaľ vám takéto veci budú prechádzať, tak je ľahké v tom skrátka pokračovať.” Práve Verstappenovi bolo v minulosti vyčítané, že si takýmto štýlom budoval povesť obávaného pilota, s ktorým neradno ísť do súboja.

Hamilton napokon uznal, že najlepšie by bolo, ak by boli stanovené úplne jasné pravidlá, kto má kedy na čo právo. “Ako piloti sme všetci na hrane. Keď sme na vnútornej stope, každý pilot, či už v minulosti alebo teraz, sa pokúsi udržať si svoju pozíciu.”

“Samozrejme, keď idete do zákruty koleso na koleso a auto je stále vedľa vás na vonkajšku, tak musíte zvoľniť a prenechať mu viac miesta, ak je to auto pred vami. Platí známe pravidlo, že zákruta patrí tomu pilotovi, ktorý je vpredu, a jazdec tým pádom musí od manévru upustiť.”

“Myslím si, že by sme sa na to mali pozrieť a uistiť sa, že sa budú prijímať správne rozhodnutia. Nik nechce vidieť, že sa niekto zraní. Ak by sme vedeli dať dokopy lepšie pravidlá, v budúcnosti by sme sa takýmto momentom azda vedeli vyhnúť,” pouvažoval Hamilton.

Súvisiace články

Diskusia