logo F1online.sk

Hamilton: Trochu ma bolí krk, ale budem v poriadku

Lewis Hamilton
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 9. 2021

Monza nepriniesla v boji o majstrovský titul žiadne bodové zisky či straty. V súboji Lewisa Hamiltona a Maxa Verstappena sme však boli svedkami ďalšieho zásadného momentu, a síce veľkej nehody dvoch ašpirantov na titul. Ten sa zrodil v prvej zákrute a môžeme byť vďační, že z nej jej účastníci vyviazli bez väčšej ujmy.

Ochranný systém halo v nedeľu v Monze opäť úradoval pri nehode Maxa Verstappena a Lewisa Hamiltona. Prvých 22. kôl sa toho na trati veľa nedialo, ale potom prišli veľké veci. Súboj a následná nehoda ašpirantov na titul je ďalším významným a kontroverzným momentom dramatickej sezóny 2021, po ktorom bude nasledovať horúca diskusia. Treba povedať, že títo dvaja pretekári nemali od nehody ďaleko už v prvom kole, vtedy Max odrazil Lewisov atak agresívnou defenzívou. Holanďanov prístup sa podľa sedemnásobného šampióna zopakoval aj v polovici pretekov.

„Absolútne. Určite áno. Úplne rovnaký scenár, ktorý sme videli v prvej zákrute, sa odohral v štvrtej zákrute prvého kola, kedy som útočil zvonka“ povedal po pretekoch Hamilton. „Bol som v úplne rovnakej pozícii a ustúpil som. Také je pretekanie.“

„Skrátka mi nechcel nechať miesto a vedel, čo sa stane smerom do druhej zákruty. Vedel, že bude musieť ísť cez vysoký obrubník, ale predsa to tam poslal,“ dodal Lewis, ktorý priznal, že pri incidente zostal dosť zaskočený.

„Snažil som sa ísť čo možno najtvrdšie. Konečne som predbehol Landa a tím mi povedal, že vediem. Prišiel som do boxov, ale zastávka bola pomalá. Stratil som nejakú sekundu alebo tak nejak. Vyšiel som na trať a uvidel Daniela prejsť okolo (v skutočnosti to bol Lando Norris, pozn. red.), za ním sa blížil Max,“ opisuje incident zo svojho pohľadu Hamilton.

„Uistil som sa, že nechám na ľavej strane dosť priestoru pre celú šírku monopostu. Do prvej zákruty som šiel pred ním a tiež v druhej som bol vpredu. A z ničoho nič bol na mne,“ hovorí Hamilton.

Pre úplnosť dodáme, že úvodná šikana v Monze je oficiálne očíslovaná ako zákruty číslo 1 a 2. Curva Grande má číslo 3 a šikana Variante della Roggia je sekcia zákrut 4 a 5.

Najdôležitejšie však určite je, že Lewis vystúpil z auta po vlastných. Zo záberov, ako mu monopost Red Bullu „stojí“ na hlave behá mráz po chrbte. Za všetky bezpečnostné opatrenia teda môžeme byť veľmi radi.

„Mám trochu stuhnutý krk a trochu ma bolí, keďže mi pristál na hlave, ale budem v poriadku,“ povedal sedemnásobný majster sveta.