Hamilton stratil na štarte 16 metrov. Kvôli dvom milimetrom… | Magazín F1 - F1online.sk

Hamilton stratil na štarte 16 metrov. Kvôli dvom milimetrom…

Lewis Hamilton
zdroj: Mercedes

Lewis Hamilton si sobotu pokazil úplne sám. Na štarte sa nedokázal odlepiť zo svojho miesta ideálne, pretočil zadné kolesá a na špinavšej časti štartového roštu stratil niekoľko pozícií. Ukazuje sa, že netrafil správne bod záberu spojky.

Mercedesy štartovali do šprintu z prvého radu, no už po 450 metroch sa ten Hamiltonov ocitol na piatej priečke. Za prvou šikanou ho dokonca predbehol aj Pierre Gasly a všetko to vyzeralo zle-nedobre. Na Britovo šťastie mal Gasly problémy a musel odstúpiť, no s McLarenmi si poradiť nedokázal.

“Na štarte som skrátka stratil trakciu,” vysvetlil Lewis Hamilton. “Bolo to nepatrné, okolo dvoch milimetrov, o ktoré som príliš hlboko zatlačil spojkovú páčku a roztočili sa mi kolesá. To je všetko.”

Hamiltonovi počas fázy bezpečnostného vozidla vŕtalo hlavou, čo sa vlastne na štarte prihodilo. “Ako hlboko som šiel?” pýtal sa svojho inžiniera, ktorý mu odpovedal: “Dve percentá.” Práve táto chyba Hamiltona stála šestnásť metrov v porovnaní s Valtterim Bottasom.

Toto Wolff sa zastal svojho pilota. “Aj také štarty sa niekedy stanú. Hranica medzi tým, aby ste boli na štarte hrdinom alebo nulou, je veľmi tenká. To pretočenie kolies sa niekedy objaví, a tvrdo nás to zasiahlo. Ale v nedeľu je všetko otvorené.”

Hamilton bude dúfať, že sa nezopakuje situácia zo šprintu. Nemyslíme tým len štart, ale aj nemohúcnosť pri predbiehaní. Brit si s McLarenmi nevedel poradiť celý zvyšok šprintu. “Bol som taký agresívny, aký som len mohol byť, no nevedel som ich predbehnúť. McLareny sú na rovinkách najrýchlejšie a ja som sa nedokázal dostatočne priblížiť a na rovinkách to využiť. Boli rovnako rýchle na rovinkách, ak nie dokonca rýchlejšie.”

Ako už Christian Horner poznamenal, Hamiltonovi na koncoch roviniek dochádzala energia z batérie. To mu určite nepomohlo. Druhý problém bol v tom, že v Monze potrebujete mať veľkú rýchlostnú výhodu na to, aby ste niekoho predbehli. Hovorí sa až o 1,2 sekundy na kolo. To je veľký rozdiel, v Q1 takáto hodnota delila najrýchlejšieho muža od pätnástej priečky.

Možno vás zaujme

Komentáre