logo F1online.sk

Steinera prehrievanie bŕzd prekvapilo: Boli sme si celkom istí, že to zvládnu

Günther Steiner
© Haas Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 7. 2020

Takéto zlyhanie bŕzd a ešte k tomu na oboch autách toho istého tímu, to nie je práve bežná záležitosť. Haasu sa však počas úvodného podujatia sezóny presne toto prihodilo. Vysoké teploty a redší vzduch spôsobili, že Kevinovi Magnussenovi vydržali len 24 kôl a Romainovi Grosjeanovi 49 okruhov.

S teplotami bŕzd nemal problémy len Haas. Nechýbalo veľa a z rovnakého dôvodu mohol odstúpiť napríklad aj Pierre Gasly na AlphaTauri. No len u amerického tímu spôsobilo zlyhanie bŕzd odstúpenie. V pretekoch s veľmi vysokou úmrtnosťou monopost VF-20 neprešiel krstom ohňom, čo pre tím znamená nutnosť prešetrenia toho, čo sa v nedeľu na Spielbergu stalo.

„Začali sa prehrievať celkom rýchlo,“ povedal šéf Haasu Günther Steiner na margo bŕzd. „Museli sme ich manažovať, aby sme sa dostali do cieľa, no nečakali sme, že to bude také dramatické a nakoniec nevydržia. Skrátka sa kvôli prehriatiu veľmi opotrebovali. No boli sme si celkom istí, že to zvládnu. Na tomto okruhu sú brzdy vždy problematické, no aj tak nás to prekvapilo, že sme kvôli nim museli odstúpiť.“

„Problém zrejme súvisí s koreláciou dát alebo niečím podobným, keďže to bolo celkom neočakávané. Samozrejme sme si uvedomovali, že bude horúco, ale s brzdami pracujete zakaždým na limite, my sme si však nemysleli, že mu budeme blízko alebo dokonca za limitom. Musíme zistiť, prečo sa skutočnosť nestretla s našimi simuláciami,“ dodal Steiner.

Haasu by tak mohol pomôcť ďalší víkend na rovnakej trati, hoci – aspoň podľa predpovede počasia – za úplne odlišných podmienok.

„Myslím, že podľa predpovede by malo pršať, čo situáciu kompletne zmení. No nech sa stane čokoľvek, vždy sa z toho dá niečo naučiť,“ povedal Steiner. „Stále si z tohto víkendu môžeme odniesť mnoho a akokoľvek to využiť.“