Shovlin vysvetlil problém Mercedesu: Zdá sa, že to je jedna z charakteristík auta | Magazín F1 - F1online.sk

Shovlin vysvetlil problém Mercedesu: Zdá sa, že to je jedna z charakteristík auta

Lewis Hamilton – Mercedes zozadu
zdroj: Mercedes

Veľmi nezvyčajné problémy postihli v priebehu víkendu autá Mercedesu. Podľa šéfinžiniera pre traťové záležitosti tímu Andrewa Shovlina sa o ňom dozvedeli už v priebehu piatkových jázd. A keď sa ich nepodarilo vyriešiť ani v sobotu, stajňa pochopiteľne očakávala problematickú nedeľu.

„Vedeli sme o tom už v piatok, keď mal problém Valtteri,“ povedal Shovlin. „V priebehu soboty sa tieto problémy opakovali, takže sme ich očakávali aj pred pretekmi, pretože sa zdá, že je to jedna z charakteristík nášho auta. Odteraz zakaždým, keď auto vyjde na trať, skôr či neskôr sa opäť vyskytne.“

Obom pilotom v priebehu nedeľných pretekov tím reportoval, že senzory prevodovky hlásia potenciálnu hrozbu, musia sa preto vyhnúť obrubníkom, aby tak znížili záťaž na svoje monoposty. Mercedes teraz má tak tri alebo štyri dni, aby sa pokúsil nájsť riešenie.

„Produkuje to špecifický elektrický šum, ktorý ruší ďalšie systémy,“ povedal Shovlin. „U Valtteriho sa to objavilo približne v polovici pretekov a prudko sa zhoršoval. U Lewisa to prišlo o čosi neskôr,“ dodal Shovlin.

Problémov však tímy mali naozaj veľa. Oba Haasy odpadli pre problém s brzdami, Red Bully zradila elektronika, Lanca Strolla motor, Georgea Russella tlak paliva. Podľa Shovlina za to môže viacero faktorov, najmä však veľmi agresívny Red Bull Ring.

„Jedným z dôvodov môže byť dĺžka prestávky a fakt, že od Barcelony tímy svoje autá zmenili. To môže ľahko spôsobiť problémy. Najčastejšie sa niečo také prejaví na pohonnej jednotke, keďže tá je krehká a môže reťazovo ovplyvniť ďalšie veci v aute,“ hovorí Shovlin.

„Rakúsko je pre autá naozaj hrozný okruh. Normálne začínate niekde v Austrálii, kde sa ťažko predbieha a keď sa ťažko predbieha, môžete auto viac šetriť, keďže sa k vám nedá priblížiť.“

„Tu sa však predbieha ľahko. Keď na to chcete tlačiť, potom musíte obrubníky využívať čo najviac. Tie sú však veľmi agresívne a v priebehu kola na nich strávite množstvo času. Pre nás presne toto predstavuje problém, ktorému určite nepomôže teplota 30 stupňov a riedky vzduch,“ dodal Shovlin.

Možno vás zaujme

Komentáre