logo F1online.sk

Brown otvorený myšlienke podpísania titulného sponzora, žiadneho však nehľadá

Daniel Ricciardo
© Twitter/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 8. 2021

Značka McLaren prechádza niekoľkoročnou renesanciou. Týka sa to nielen pretekárskeho tímu, ale celej skupiny. Vo Wokingu postupne rastie veľká firma, ktorá nadobúda finančnú stabilitu a rastie na poli globálneho motoršportu.

Kým skupina McLaren až taká zdravá nie je, jej pretekársky tím prechádza pod vedením Zaka Browna skutočnou obrodou. Po odchode Hondy začala vo Wokingu séria investícií. Vymenili sa ľudia, prišli noví sponzori a McLaren sa začal rozhliadať po ďalších sériách. Momentálne rozširuje svoje aktíva v americkej sérii IndyCar, pripojil sa k elektrickej sérii Extreme E a poškuľuje aj po Formule E. Mohlo by byť ďalším krom Browna a spol. podpísanie titulného sponzora?

McLaren totiž od roku 2013, kedy sa rozišiel so spoločnosťou Vodafone, titulného sponzora nemá. Mohlo by sa to teraz zmeniť?

„Každý má svoj vlastný obchodný model. Mne sa páči, že meno nášho tímu znie jednoducho McLaren,“ povedal Zak Brown.

„Nadviazali by sme spoluprácu s novým titulným sponzorom? Áno, nadviazali. Hľadáme nového titulného sponzora? Nie,“ povedal Brown, ktorý je otvorený odpredaju práv patriacich titulnému sponzorovi, nie však nevyhnutne. Takýto partner totiž má niekoľko výsad, najmä právo „kecať“ do farebnej schémy monopostov. Brown však nechce narušiť identitu McLarenu a nechce to, čo urobilo napríklad BWT vo Force Indii alebo Uralkali v Haase.

„Chcem, aby sme boli známi ako McLaren a páčia sa mi naše farby. Myslím, že v srdciach fanúšikov naozaj rezonujú a práve fanúšikovia sú pre náš obchodný model kritickí. Tento model nám priniesol skvelých partnerov bez potreby titulného sponzora,“ prehlásil Brown.

„Myslím, že časy titulných sponzorov, ktorí vypisovali tučné šeky sú už minulosťou. Ja osobne by som radšej svoje sponzorské peniaze rozdelil medzi portfólio partnerov,“ dodal americký biznismen.