logo F1online.sk

Wolff: Možno zaúradovala karma

Sergio Pérez a kolízia po štarte VC Maďarska 2021
© Red Bull Content Pool
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl1. 8. 2021

Po ostré slová netreba v prípade Tota Wolffa chodiť ďaleko. Šéf Mercedesu však dnes nemal akýkoľvek dôvod vykrúcať sa, pretože vina Valtteriho Bottasa za chaos po štarte bola absolútne evidentná.

Zo strany Red Bullu pochopiteľne zazneli aj ostrejšie a kritické slová. Veď Bottas hneď v prvej zákrute zničil preteky obom jeho pilotom.

„Ich pocity sú absolútne pochopiteľné. Jediné, čo môžem spraviť, je vziať to na nás. Bola to malá chyba, ktorá však ovplyvnila Landa aj oba Red Bully. Takéto veci by sa nemali diať. V daždi to však môže byť občas nevyspytateľné,“ povedal Toto Wolff, ktorý pridal svoj pohľad na chybu svojho zverenca Valtteriho Bottasa.

„Dostal sa do sendviču. Aj ostatní brzdili o niečo neskôr, a Valtteri už zabrzdil skrátka príliš neskoro. Už bolo príliš neskoro,“ povzdychol si šéf a spoluvlastník Mercedesu, ktorý sa verejne ospravedlnil. Red Bullu. „Urobím to verejne a hneď. Mrzí ma to.“

Ani pre Mercedes to však nebol úplne ideálny deň. Jedno auto stratil hneď na začiatku. Lewis Hamilton zostal v hre, v cieli však nestačil na Sebastiana Vettela a Estebana Ocona. „Veci sa dejú a viete, ako funguje karma. Možno zaúradovala, a preto sme si azda nezaslúžili získať plných 25 bodov,“ vyhlásil Toto Wolff.

Rozruch vzbudil aj reštart po červenej vlajke. Lewis Hamilton ako jediný nezašiel okamžite do boxov, ale odštartoval na intermediálnych pneumatikách. Všetci ostatní už mali gumy do sucha. „Nemyslím si, že sme urobili chybu. Pri spätnom pohľade môžete povedať, že sme sa mýlili. Avšak stopercentne si stojím za týmto rozhodnutím. Mohli sme dnes vyhrať. Lewis stratil čas za Fernandom, kvôli čomu mohol Esteban vyhrať, čo je dobré.“

V Mercedese chceli počkať s prezutím na suchú zmes. „Museli sme posúdiť, či už je trať dostatočne suchá, a prijať rozhodnutie. Mysleli sme si, že za jedno kolo to nemôže až tak vyschnúť. Výstup bol zlý, ale rozhodnutie bolo správne,“ pokračoval šéf Mercedesu.

Mercedes má ako minuloročný víťaz Pohára konštruktérov hneď prvé boxy v pitlane. V praxi sa mohlo stať, že by Hamilton musel počkať, kým by okolo neho prešli ostatné autá, pretože ak by ho tím vypustil do premávky, riskoval by nebezpečné vypustenie a penalizáciu. Na druhej strane, existujú strategické možnosti na hrane pravidiel, ktorým by napríklad prekvapil druhého Ocona a zastávku by „vybavil“ ešte pred tým, ako by sa jazdci za ním dostali do pitlane.

„Naše kalkulácie ukázali, že by sme sa vo vláčiku áut v pitlane zrejme zaradili na šieste miesto,“ dodal Toto Wolff.

Súvisiace články