logo F1online.skF1online.sk

Auto mohlo odrazu skonať, tvrdí Toto Wolff

Valtteri Bottas pred Lewisom Hamiltonom
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala5. 7. 2020

Na boxovom múriku a v garáži Mercedesu inžinieri určite prepotili nejedno tričko. Z vysielačkovej komunikácie medzi nimi a Hamiltonom s Bottasom bolo zrejmé, že problémy Mercedesov sú veľmi vážne a piloti nezvoľňujú tak, ako by si technici želali. Toto Wolff tvrdí, že hrozilo aj okamžité odstúpenie oboch jazdcov.

“Situácia bola už od začiatku veľmi vážna,” skonštatoval Toto Wolff, ktorého tím napokon vedie šampionát konštruktérov s jedenásťbodovým náskokom pred McLarenom. “Problémy sa najskôr objavili na Valtteriho monoposte. Bolo to niečo, čo mohlo v okamihu spôsobiť zastavenie auta. A potom sa to objavilo aj na Lewisovom.”

Inžinieri hovorili o problémoch so senzormi, špeciálne o senzoroch prevodovky. “Nevedeli sme presne, čo to bolo. Vieme len, že to malo niečo dočinenia s vibráciami auta. Preto sme im už veľmi skoro odporučili, aby sa vyhýbali obrubníkom. V jednom momente to vyzeralo tak, že ani nedokončíme preteky s oboma autami. Snažili sme sa dôjsť do cieľa.”

Wolff očakáva, že jeho tím bude schopný vec vyriešiť ešte pred budúcotýždňovou Veľkou cenou Štajerska. “Pokiaľ mám vedomosť, tak vieme o nejakých riešeniach, ktoré by mohli túto situáciu aspoň vylepšiť. Rakúsko kladie na tieto časti najväčšie nároky z celej sezóny. Ak nájdeme nejaký spôsob, ako budúci víkend ochránime auto, budeme v pohode. Ale myslím si, že máme pár nápadov.”

V pretekoch sa vyskytol jeden zaujímavý moment, pri ktorom si určite veľa ľudí spomenulo na slávnu kauzu “multi-21”. Uprostred snáh Lewisa Hamiltona o predbehnutie Valtteriho Bottasa sa totižto vo Fínovej vysielačke ozval pokyn “šasi 2-1”.

Nemal Bottas poslušne uvoľniť “flek”? “Toto nemá nič spoločné s multi-21,” ozrejmil Toto Wolff. “Pokiaľ by sa neobjavil problém na jednom z áut, nešli by sme do niečoho takého. V prvých pretekoch sezóny by sme nezasahovali do súbojov.”

“Obaja mali absolútnu voľnosť proti sebe bojovať. My sme len obom autám dali rovnaké odporúčanie, a teda, aby zostali mimo obrubníkov. Tiež sme znížili výkon motorov, aby sme šetrili pohonnú jednotku, pretože v tej fáze sme okolo seba nemali žiadnych súperov. Nebola to žiadna tímová réžia,” dodal.

Súvisiace články

Diskusia