logo F1online.sk

Ferrari aj jeho zákaznícke tímy o sekundu pomalšie, než vlani

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 7. 2020

Bol to dnes vskutku poriadny šok. Kým ostatní sa z roka na rok zlepšili (alebo aspoň nezhoršili), Ferrari i jeho dva zákaznícke tímy zažili tento rok v Rakúsku nevídaný prepad. Na trati, kde je najzásadnejším faktorom výkon motora a rýchlosť na rovinkách, sa ani jednému z tria Ferrari – Alfa Romeo – Haas nepodarilo zajazdiť rýchlejšie časy, než minulý rok.

Hneď trojica jazdcov zostala uväznená v prvej časti kvalifikácie. Oboch pilotov Alfy Romeo dokonca porazil George Russell na Williamse. Jazdci Haasu obsadili neutešené šestnáste a pätnáste miesto. Podľa prepočtov spomalil americký tím o šesť desatín, Ferrari o deväť desatín, Alfa Romeo dokonca o 1,1 sekundy. Najlepším príkladom je porovnanie Charlesa Leclerca. Vlaňajší „pole sitter“ v roku 2019 zapísal čas 1:03.003s, čo je dodnes tretí najlepší výsledok, aký kedy Red Bull Ring zažil. Oba Mercedesy ho dnes dokázali zlepšiť len o necelú desatinu.

Rovnako desivo vyzerá porovnanie Haasov. Vlani tu Kevin Magnussen zajazdil fantastické kvalifikačné kolo a zapísal piaty najrýchlejší čas. V tomto roku zostal „zavretý“ v Q1 s časom 1:05.164s, vlani sa mu naproti tomu podarilo kolo za 1:04.072s.

To vôbec nie je dobrá obhajoba pre Ferrari, ktoré stále tvrdí, že ich vlaňajšie pohonné jednotky boli v súlade s „kostolným poriadkom“. Na rýchlostnom okruhu ako je Red Bull Ring však táto „výkonnosť“ slová Ferrari nijako nepodporuje.

Portál RaceFans dnes napísal: „Ťažkosti všetkých troch stajní s pohonnými jednotkami Ferrari naznačujú, že tím pri vývoji stratil pôdu pod nohami. Motory boli vlani veľmi podrobne preskúmané FIA, čo napokon viedlo k súkromnému urovnaniu a upraveniu pravidiel o tom, ako tímu môžu prevádzkovať svoje pohonné jednotky.“

Ferrari do Rakúska neprišlo s veľkými očami, no výhrady jazdcov určite nespočívali v rýchlosti na rovinkách. Nik z nich sa na výkon pohonnej jednotky nesťažoval. Nové grafiky, ktoré predstavila Liberty Media však ukázali, že na troch najdlhších rovinkách je tento tím úplne najhorší z celého štartového poľa. Je tak možné, že práve tá bude najväčšou slabinou SF1000 v tejto sezóne. Pripomíname, že vývoj motorov je pre túto sezónu zmrazený, Ferrari tak bude musieť pri tejto špecifikácii zostať do konca sezóny.