logo F1online.skF1online.sk

Budkowski sa stále hnevá na FIA: Sme vedľajšou obeťou súboja o titul

Fernando Alonso, Alpine zozadu
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 7. 2021

Kauza flexibilných zadných krídel už pomaličky doznieva. Kontroverzia, ktorú spustil na Veľkej cene Španielska Mercedes, mala za cieľ spomaliť a obmedziť ich hlavného konkurenta v boji o titul. Veľmi negatívne však ovplyvnila aj ďalšie tímy, ktoré boli od čela šampionátu naozaj veľmi vzdialené.

Okrem Red Bullu museli svoje zadné krídla prestavať aj vo Ferrari, Alfe Romeo a Alpine. Kým Red Bull a Ferrari to zvládli bez väčšieho kriku, v Alfe Romeo a Alpine sú ešte stále dosť nazlostení. Výkonný riaditeľ stajne z Enstone, Marcin Budkowski, mal aj na Veľkej cene Rakúska na FIA ťažké srdce. Jeho tím vraj stále pracuje na tom, aby splnil požiadavky stanovené technickou direktívou a investuje do toho nemálo peňazí a zdrojov.

„Stále vykonávame modifikácie na našich zadných krídlach v dôsledku tej slávnej technickej direktívy. Ak mám byť úprimný, je to pre nás trochu trpké,“ povedal Budkowski.

„Stojí nás to obrovské množstvo úsilia a zdrojov, keďže sa tu bavíme hneď o niekoľkých zadných krídlach a niekoľkých úrovniach prítlaku, ktoré je potrebné zmeniť. Máme tak trochu pocit, že sme sa stali akousi vedľajšou obeťou súboja o titul, kde si chlapci navzájom hádžu polená pod nohy a hľadajú problémy na autách svojich súperov,“ povedal Budkowski.

V Alpine sa samozrejme hnevajú, keďže v zime navrhli aj postavili svoje krídla s rôznou úrovňou prítlaku. Tie napokon skončili v koši a inžinieri museli navrhnúť a vyrobiť nové. To všetko v čase, keď sa úsilie i zdroje tímov presúvajú na rok 2022 a šéfovia rátajú každé euro i každého inžiniera.

„Krídla sme navrhli podľa predpisov. Boli celkom legálne. Prešli všetkými testami FIA, predsezónnou homologizáciou i kontrolami na všetkých podujatiach v doterajšom priebehu sezóny. Teraz míňame obrovské množstvo peňazí a zdrojov v snahe tieto krídla zmeniť, aby prešli novými testami zavedenými v priebehu sezóny. Výkonnosť to pritom ovplyvnilo len veľmi málo,“ povedal Budkowski nahnevane.

„Stojí nás to peniaze, ktoré mohli byť investované do budúcoročného auta. Rozumieme, že FIA má právo tieto testy zmeniť kedykoľvek sa im zachce, ale ich dopad tím o veľkosti toho nášho, je veľmi veľký,“ uzavrel Budkowski.

Súvisiace články

Diskusia