logo F1online.skF1online.sk

Už aj Wolff priznal farbu. Mercedes privezie do Silverstone balík noviniek

Lewis Hamilton v boxoch
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala2. 7. 2021

Stačilo päť dní a celý Mercedes otočil o 180 stupňov. Z vyhlásení, podľa ktorých továreň v Brackley už na tohtoročnom aute nepracuje a ani pracovať nebude, sa vykľuli správy o tom, že strieborné šípy chystajú predstaviť vo Veľkej Británii balík noviniek. Dnes jeho existenciu priznáva už aj Toto Wolff.

Nemecký AMuS o plánovanom vylepšení informoval už vo štvrtok, no na rozdiel od Wolffa hovoril dokonca o dvoch balíkoch noviniek. Jeden sa má na monoposte W12 objaviť o dva týždne vo Veľkej Británii, druhý, zrejme menší, zas po letnej prestávke v Holandsku.

Momentálne nie je jasné, čomu môžeme veriť, keďže Toto Wolff v dnešnom rozhovore pre Sky Sports hovoril len o jedinom balíku. “Nebudú to veľké výmeny komponentov, no ešte jeden balík máme pripravený, ten dáme na auto v Silverstone. Mali sme ho v zálohe už dlhý čas.”

“Veterný tunel však na tohtoročnom aute už nepracuje,” objasnil situáciu šéf Mercedesu v odpovedi na otázku, čo dnes inžinieri skúmali, keď difúzor natreli farbou flow-viz, ktorá obyčajne signalizuje, že tím ešte stále pracuje aj vo veternom tuneli a chce si overiť, že dáta z neho sedia s realitou na trati.

Realita na trati je krutá. Mercedes má za sebou štyri podujatia bez víťazstva v rade, čo sa mu v hybridnej ére ešte neudialo. Tím by z aktuálneho vývoja mohol byť utrápený a mohla by mu chýbať motivácia, no jej nedostatok vraj nie je problém.

“Nepotrebujú motiváciu, všetci sú poriadne naštartovaní,” ubezpečil Wolff. “Je to veľmi tesné. Ak by Valtteri skončil v Monaku druhý, čo aj mohol, mohli sme byť v konštruktérskom šampionáte priamo tam vpredu. A tiež potom, čo mal Max problémy s pneumatikami v Baku, mohol Lewis vyhrať. Aj jazdecký šampionát by bol úplne otvorený. Presne preto sa to od víkendu k víkendu môže úplne zmeniť.”

Mercedes by mohol bujaro oslavovať, keby sa práve na domácich pretekoch v Silverstone dostal späť do čela šampionátov. “Silverstone je trať, ktorá nám v minulosti vyhovovala. Pri týchto nových pravidlách, ktoré nám odrezali veľký kus podlahy, je však veľmi ťažké nájsť nejakú koreláciu a vyhlásiť, že poďme do Silverstone, pretože ten okruh nám bude sedieť. Obyčajne by tam však naše auto fungovalo lepšie ako tu.”

Súvisiace články

Diskusia