Mazepin vysvetľuje stratu na Schumachera ťažkým šasi. Po lete dostane nové
Čo je za Mazepinovou stratou na Micka Schumachera? Vyzerá to tak, že sčasti aj jeho šasi, ktoré má byť podľa vyjadrení ruského mladíka a tiež šéfa tímu Günthera Steinera o čosi ťažšie ako materiál Micka Schumachera. V Haase už preto pripravujú nové šasi.
Rodák z Moskvy bol počas uplynulého víkendu výrazne pomalší ako Mick Schumacher. Tento rok to ani zďaleka nebolo prvýkrát a pri pohľade na štatistiky pilotov Haasu sa ukazuje, že jeden z nich je ďaleko pred tým druhým.
Po štajerskej veľkej cene však Nikita Mazepin prstom ukázal na svoje šasi. “Keď vás čaká veľa kôl, rovinky sú dlhé a vy máte veľmi ťažké auto v porovnaní s tým druhým autom v tíme, tak je veľmi ťažké udržať sa vpredu,” vyhlásil s povytiahnutým obočím.
“Nie som spokojný, teraz len čakám, kedy dostanem nové, aby som mal nejakú šancu. Momentálne je totižto zo mňa ľahký cieľ,” vysvetľuje predposledný muž šampionátu, za ktorým je ešte Nicholas Latifi.
Po otázke, či sa už pripravuje nové šasi, ktorým by sa nahradilo to minuloročné, Mazepin pokrútil hlavou. “Žiaľ, nie. Možno po najbližších šiestich, siedmich pretekoch, ale to nie je veľmi skoro.”
Ako sme už spomenuli, Haas pre sezónu 2021 nepostavil úplne nové šasi, podobne ako nejeden tím z padoku sa rozhodol ponechať si to z minulého roka. Viacero tímov vďaka tomu ušetrilo, no na druhej strane aj prišlo o časť výkonu.
V Haase má mať to horšie šasi Mazepin, priznáva Günther Steiner. Podľa neho to však nie je až také vážne. “Ťažšie nikdy neznamená lepšie, ale nie je to tak, že by to šasi bolo o dvadsať alebo desať kíl ťažšie. Žiadne také.”
“Tieto šasi majú rok. Pretekali sme s nimi celú sezónu. Obyčajne každý rok vyrobíte nové a je jasné, že za jeden rok sa šasi podarí odľahčiť. Je tiež samozrejmé, že ťažšie auto vám na rýchlosti nepridá.”
“No o koľko [je ťažšie]? Nechcel by som zachádzať do detailov ohľadom presnej hmotnosti. Určite to niečo spraví, fyzika je fyzika, my ju nezmeníme, takže ho to spomaľuje, no nie je to veľa. Plánujeme, že šasi budeme mať po letnej prestávke,” prezradil Steiner.
Ak podľa šéfa tímu nie je medzi dvojicou šasi taký veľký rozdiel, prečo teda Haas míňa finančné prostriedky na to, aby vyrobil nové? Tieto peniaze by predsa mohol investovať do vývoja budúcoročného auta a tým získať.
Nikita Mazepin prezradil, že sa v mailovej schránke jeho šéfa mohli objaviť isté správy, ktoré Steinera primäli k tomu, aby Mazepinovo šasi predsa len dal vymeniť. Pre úplnosť pripomeňme, že Mazepinov otec je cez firmu Uralkali aj hlavným sponzorom stajne.
“Áno, možno dostal nejaké pozitívne maily,” vyhlásil Mazepin na margo toho, čo mohlo Steinera presvedčiť k tomuto kroku. Nakoniec však prezradil, že výmena šasi nebude zadarmo. “Myslím si, že bolo dôležité to napraviť, nuž a nové šasi dostávam za istých podmienok. Povedzme, že tie podmienky nie sú ideálne. Ale uvidíme, ešte uvidíme.”