logo F1online.skF1online.sk

Alonso tvrdí, že súčasné pravidlá zvýhodňujú najsilnejšie tímy

Fernando Alonso
© Alpine
Mirec Somoši
Mirec Somoši1. 7. 2021

Fernando Alonso tvrdí, že súčasné pravidlá v kvalifikácii jednoznačne zvýhodňujú najrýchlejšie tímy. Toto tvrdenie zakladá na tom, že silné tímy majú možnosť zahájiť preteky na tvrdších a trvácnejších pneumatikách, zatiaľ čo slabšie tímy sa do poslednej časti kvalifikácie môžu prepracovať len na najmäkších zmesiach, na ktorých potom musia odštartovať do pretekov.

Súčasné pravidlá hovoria o tom, že jazdci, ktorí sa prepracujú do poslednej časti kvalifikácie, musia začať preteky na pneumatikách, ktoré použili vo svojom najrýchlejšom pokuse v druhej časti kvalifikácie. To poskytuje strategickú výhodu pre najsilnejšie tímy, nakoľko tie sú schopné postúpiť z Q2 aj na tvrdších zmesiach, ktoré neskôr v pretekoch menej degradujú a vydržia oveľa viac ako najmäkšie pneumatiky.

Na najbližšom podujatí v Rakúsku však Pirelli využije mäkšie pneumatiky, ako boli nasadené počas minulého týždňa. To by mohlo tímom skomplikovať situáciu a dá sa predpokladať, že by sme mohli vidieť viac ako len jednu zastávku v boxoch.

„Bude to výzva urobiť len jednu zastávku v boxoch,“ povedal Alonso. „Ak odštartujete na C5 (najmäkšia zmes pneumatík, pozn. red.), možno to bude oveľa ťažšie.“ Španiel tvrdí, že súčasné pravidlá zvýhodňujú najrýchlejšie tímy. „Rýchle autá majú taký luxus, že sa môžu vyhnúť tejto pneumatike. V strede poľa taký luxus nemáme,“ uviedol dvojnásobný majster sveta.

„Je to zlá vec v týchto pravidlách. Snažia sa vymyslieť pravidlá, ktoré by mohli zlepšiť a prospieť šou, ale prospievajú len veľkým tímom.“ Alonso skončil na Veľkej cene Štajerska na deviatom mieste a pochybuje, že počas blížiaceho víkendu predvedie oveľa lepší výkon.

„Nemyslím si, že Rakúsko je naším najlepším okruhom. Bohužiaľ tu máme dvoje preteky, takže musíme minimalizovať škody, ktoré môžeme mať z hľadiska bodov. Myslím si, že v prvých pretekoch sme to zvládli veľmi dobre, pretože sme dosiahli o jeden bod viac ako AlphaTauri a o dva menej ako Aston Martin, takže sa nám podarilo tieto škody minimalizovať. Myslím si, že druhé podujatie bude pre nás náročným víkendom. Pokúsime sa to zvládnuť lepšie, ale bude to ťažké. Domnievam sa, že toto je náš limit,“ dodal na záver pilot tímu Alpine.

Súvisiace články

Diskusia