logo F1online.sk

Brundle si užíva boj dvoch skvelých pretekárov, Verstappen má podľa neho navrch

Lewis Hamilton a Max Verstappen
© Mercedes
Ladislav Király
Ladislav Király29. 6. 2021

Bývalý pretekár Martin Brundle má po prvom rakúskom podujatí pocit, že z Maxa Verstappena a Red Bullu sa rýchlo stávajú favoriti na oba tohtoročné tituly. Lewis Hamilton síce vyhral tri z úvodných štyroch podujatí, ale Verstappen mu potom vytrhol opraty z rúk a začal dominovať.

„Nebyť defektu v Azerbajdžane, tak by s prehľadom vyhral štyri veľké ceny po sebe,“ skonštatoval Brundle pre Sky Sports F1. „Počas tohto víkendu nás v Rakúsku čaká ďalšie podujatie a jazdiť sa bude s ešte o krok mäkšími pneumatikami. Ak Mercedes nevybral svoju karbónovú kúzelnú paličku, tak musíme očakávať, že Verstappen opäť vyhrá – keď sa teda nezrodí nejaký kontakt, prípadne svoju rolu nezohrá počasie či nespoľahlivosť.“

Brit vzápätí pripomenul, že Red Bull aktuálne jazdí s menším zadným krídlom, ako Mercedes. Vďaka tomu produkuje menej odporu a na rovinkách dosahuje vyššie rýchlosti. „No a okrem toho je k pneumatikám pri dlhých jazdách vďaka tomu šetrnejší. Hlavne v rukách Verstappena je to potentná kombinácia.“

„Dodať treba aj to, že mladý Holanďan vyzerá byť v absolútne najlepšej forme. Je taký pokojný, totálne verí vo svoje schopnosti a okrem toho má jeho auto aj potrebnú rýchlosť. V kvalifikácii je skvelý a tentoraz v sobotu odjazdil dve kolá, ktoré by stačili na pole position. Dobre štartuje, vie manažovať pneumatiky i stratégiu a keď je to nutné, tak vie v súbojoch koleso na koleso vystrčiť lakte.“

Mercedes bol podľa Brundla počas posledných siedmich rokov taký dominantný, že nepotreboval riešiť všetky detaily a teraz to cítiť. „Väčšinou súperili len sami so sebou a nemuseli maximálne vyhrotiť zastávky v boxoch, stratégie, voľbu pneumatík a ďalšie podobné veci.“

„Často som hovoril, že keď si to o titul rozdávajú dvaja skvelí jazdci, zvyčajne svoju formu posunú na ešte vyššiu úroveň a teraz to rozhodne vidíme. Na tomto okruhu bolo len desať zákrut, pričom len šesť z nich žiadalo od jazdca niečo navyše a boli tam iba štyri skutočné brzdné zóny – vzhľadom na to bolo úžasné sledovať, ako rýchlo to Verstappen a Hamilton otočili na preteky dvoch jazdcov,“ dodal Martin Brundle.