Verstappen: FIA by sa mala pozrieť aj na predné krídla | Magazín F1 - F1online.sk

Verstappen: FIA by sa mala pozrieť aj na predné krídla

Max Verstappen
zdroj: Red Bull Content Pool

Bude po kauze flexibilných zadných krídel nasledovať kauza flexibilných predných krídel? Vývojová a mediálna vojna medzi Mercedesom a Red Bullom pokračuje na plné obrátky. Líder šampionátu najprv čelil nátlaku kvôli ich flexibilným zadným krídlam, potom sa objavilo podozrenie, že „čaruje“ s tlakmi v pneumatikách, aby sme sa nakoniec dozvedeli, že možno ani s ich zastávkami v boxoch nemusí byť všetko v poriadku.

Na všetky tri kauzy reagovala FIA vydaním technických direktív. Minimálne dve z nich pritom odštartoval práve Mercedes, ktorý na Red Bull tlačí cez médiá i riadiaci orgán. Mali by teraz Christian Horner a spol. zahájiť protiútok? Pravdou totiž je, že podľa palubných záberov sa predné krídla Mercedesu javia takisto pomerne dosť flexibilné. Na to FIA zatiaľ nereagovala. Red Bull sa síce vyhrážal podaním protestu, no doteraz tak neurobil.

„Paul Ricard podľa mňa ukázal, že všetko bolo v poriadku,“ povedal na štvrtkovej tlačovej konferencii v Rakúsku Max Verstappen reagujúc na sprísnenie záťažových testov zadných krídel. „Myslím si však, že keď už preverujete zadné krídla, mali by ste sa pozrieť aj na tie predné. Tie totiž majú väčší vplyv na výkonnosť monopostu. Je to v rukách FIA, ktorá by to mala urobiť, keďže zadné krídla už preverila.“

Pre mnohých bola kauza flexibilných zadných krídel len súčasť interného boja medzi Mercedesom a Red Bullom. Prípad sa rozbehol v Španielsku, no po skončení Veľkej ceny Azerbajdžanu sa táto téma z éteru úplne vytratila. Nahradili ju pneumatiky Pirelli a naposledy aj kauza pit stopov Red Bullu. Líder šampionátu síce musel svoje zadné krídla pred Veľkou cenou Francúzska spevniť, nezdalo sa však, že by to jeho výkonnosť nejako ovplyvnilo.

„Myslím, že je na FIA, aby tieto kontroly vykonala,“ povedal Verstappenov tímový kolega Sergio Pérez. „Ako povedal Max, predné krídlo je určite omnoho dôležitejšie pre celkovú výkonnosť monopostu F1 než to zadné. Je to naozaj na nich, majú všetky potrebné informácie.“

Možno vás zaujme

Komentáre