Prečo Verstappen nebol potrestaný za vyjdenie mimo trate?
Max Verstappen vstupoval do Veľkej ceny Francúzska z prvého miesta, avšak hneď v úvode prišiel problém: nedobrzdil to optimálne a vyšiel mimo trate. Okrem toho nedodržal pravidlo hovoriace o tom, ako sa má okolo tam stojacich polystyrénových stĺpikov vrátiť na trať.
Vyzerá to tak, že Holanďan doplatil na kombináciu studených pneumatík a nárazu vetra. Prišiel o jednu pozíciu a na trať sa vrátil za Lewisom Hamiltonom. Bolo však v tejto súvislosti všetko v poriadku?
„Na všetky tieto záležitosti sa pozeráme individuálne,“ povedal riaditeľ pretekov Michael Masi. „Vzhľadom na to, ako vyšiel mimo trate, by bolo fyzicky nemožné dostať sa až do bodu, odkiaľ sa mal vrátiť na trať. Jeho trajektória jednoducho neumožňovala, aby to vymanévroval.“
„Nami umiestnené bloky boli uložené tak, aby zohľadňovali historicky najčastejšie sa opakujúcu trajektóriu výjazdu mimo trate v prvej zákrute a následného návratu. Na Verstappena sme si posvietili a bolo celkom zrejmé, že spomalil, prišiel o pozíciu a na trať sa vrátil bezpečne. Preto nebolo potrebné ďalej konať.“
Komisári pri podobných udalostiach skúmajú hlavne to, či jazdec získal trvalú výhodu a či sa na trať vrátil bezpečne. Preto napríklad ostal bez trestu aj Valtteri Bottas po chybe zo štvrtej zákruty. Ten takisto neobišiel okolo polystyrénového bloku a vrátil sa na trať.
„Usúdili sme, že vzhľadom na to, kde Valtteri vo vrchole štvrtej zákruty vyšiel mimo trate, urobil najbezpečnejšiu vec. Stratil značné množstvo času a na okruh sa vrátil bezpečne. Preto sme uznali, že nie je potrebné trestať.“
„Na druhej strane sme to však rátali ako jeden z troch prehreškov, po ktorých by videl čierno bielu vlajku. V pretekoch to bolo jeho jediné takéto previnenie,“ dodal Michael Masi.