Mercedes priznal, že Pérez zohral dôležitú strategickú rolu
Red Bull najal Sergia Péreza preto, aby pomohol miešať karty na čele a svojmu tímu umožňoval lepšie strategické variácie. Spočiatku sa to nedarilo a aj keď sa chvíľu zdalo, že aj na okruhu Paula Ricarda bude mimo hry, napokon to tak nebolo.
Mercedes priznal, že Pérez bol vždy na dostrel a robil mu problémy. Kvôli nemu nemohol rozdeliť stratégiu svojich jazdcov a skúsiť to inak. „Ak by Pérez nebol v našom okne, tak by sme to minimálne s jedným autom skúsili na dve zastávky a Red Bull (Maxa Verstappena) by sme dostali do ťažšej situácie,“ povedal šéf Mercedesu Toto Wolff.
Pérez bol v úvode pomalší, ale ako sa ukázalo, úmyselne šetril pneumatiky a v závere z toho ťažil. Urobil to veľmi takticky a nechýbalo veľa, aby zaútočil dokonca aj na Lewisa Hamiltona.
„V tejto chvíli máme na scéne štyri autá, ktoré spolu bojujú,“ pokračoval Wolff. „Neprestajne nám bolo jasné, že nám môže bloknúť dvojzastávkovú stratégiu. Vždy bol v našom okne. Spočiatku to v jeho prípade nevyzeralo na boj o pódium, ale stint vedeli natiahnuť a ukázali, že to bola tá správna stratégia.“
Z tohto všetkého vyplýva, že tak skorá zastávka, akú urobil Valtteri Bottas (17. kolo) a následne vyvolal pitstopy Maxa Verstappena a Lewisa Hamiltona, bola vhodná na dvojzastávkovú stratégiu. Sergio Pérez išiel do boxov až v 24. kole a preto mal v závere značnú výhodu. Preteky si rozdelil lepšie.
„Mercedes svojich jazdcov vyzval k tomu, aby na nás tlačili,“ povedal na margo začiatku druhého stintu šéf Red Bullu Christian Horner. „Preto sme predpokladali, že idú na dve zastávky v boxoch.“
Zaujímavá je ešte jedna vec: Max Verstappen si na dve zastávky trúfol napriek tomu, že na trati potom musel predstihnúť oba Mercedesy. Prečo sa teda Mercedes bál, že sa na trati objaví za Pérezom? Odpoveď je jednoduchá: Red Bull mal maličké zadné krídlo a na rovinkách bol veľmi rýchly. Predbehnúť Péreza by teda bolo veľmi ťažké.