logo F1online.sk

Ferrari neverí, že tento rok dokáže odstrániť problémy s degradáciou

Charles Leclerc v boxoch
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala21. 6. 2021

Charles Leclerc a Carlos Sainz sa v Le Castellet sťažovali na to isté; degradácia pneumatík nabrala gigantické rozmery, podľa Sainza mu gumy dokonca odchádzali dvakrát tak rýchlo ako súperom. Zlepší sa to v najbližších týždňoch? Vedenie Ferrari pripravuje fanúšikov na to, že tento rok sa problém zrejme nepodarí odstrániť.

Ferrari vo Francúzsku nedokázalo získať ani bod. Sainz sa na jednozastávkovej stratégii ocitol na jedenástom mieste, Leclerc prezul pneumatiky dvakrát, čo ho odsunulo až na šestnástu priečku medzi dvojicu Giovinazzi a Räikkönen.

Španielsky pretekár po nedeľnej katastrofe upozornil na obrovský rozdiel v kvalifikačnej a pretekovej rýchlosti svojho monopostu, ktorý bol podľa neho v sobotu aspoň o tri desatiny lepší ako McLaren, no ku koncu pretekov na tím z Wokingu strácal strašidelné dve sekundy na kolo.

“Očakávame, že na takýchto typoch tratí budeme trpieť,” hodnotí návrat na tradičnejšie okruhy Laurent Mekies, športový riaditeľ Scuderie. “Určite môžeme povedať, že takýto typ okruhov je pre nás veľkou výzvou, pretože je to ďalší spôsob skontrolovať, ako nám korelujú dáta, ako sa pripravujeme a ako rozumieme nášmu autu.”

Jedno je zrejmé; v pretekoch ešte tím a auto nehovoria spoločnou rečou. “Keď sa už bavíme o slabinách; ďalšou veľkou témou bude nájsť podobne konzistentnú rýchlosť, ktorú máme na čele stredu poľa, aj v pretekoch. Tu sme zatiaľ boli ako na húsenkovej dráhe.”

Carlos Sainz mal v nedeľu problémy už pred pretekmi. Keď vyrazil do inštalačných kôl, v jedenástej zákrute vyšiel mimo trať a prebrzdil svoje pneumatiky. Na nich síce neštartoval, čiže mu to priamo neuškodilo, no o niečom to vypovedalo. “Už to mi povedalo dosť o tom, že podmienky na trati budú veľmi ťažké.”

A tak sa i stalo. Dážď, ktorý len pár hodín pred štartom pretekov zmyl z trate všetku gumu, červeným takisto nepomohol. Scuderiu pred degradáciou nezachránili ani nižšie teploty.

Ďalšie slová už patrili Mattiovi Binottovi: “Vyzerá to tak, že trať bola pomalšia, bolo na nej menej gripu. Možno to bolo kvôli rannému dažďu, vyčistenej trati. Keď máte menšiu priľnavosť, šmýkate sa viac a keď sa začnete šmýkať, začnete drobiť pneumatiky.”

Veľa sa pred víkendom hovorilo aj o nových inštrukciách ohľadom práce s gumami. Viacerí piloti či predstavitelia tímov sa sťažovali aj na prehnane vysoké tlaky v pneumatikách. Podľa Binotta však tlaky nerozhodli.

“Nie, nemyslím si, že by to malo nejaký dopad. Ak sa pozriem na tie predpisy, tak vidím, že sa zvýšili len tlaky v zadných pneumatikách. My sme mali problémy na tých predných,” vysvetlil Binotto.

Teraz nás čakajú dve veľké ceny na Red Bull Ringu a pred letnou prestávkou ešte stihneme zavítať na Silverstone a Hungaroring. Ferrari by preto potrebovalo čím skôr odstrániť problémy s pneumatikami.

To tento rok nemusí byť možné, upozorňuje Binotto. “Myslím, že situáciu vieme zlepšiť, ale nevieme ju vyriešiť. Podľa mňa budeme potrebovať aj zmenu hardvéru, napríklad ráfikov, čo podľa pravidiel nie je možné.”

“Pre nás je dôležitejšie, aby sme sa to teraz pokúsili pochopiť a v budúcom roku to určite vyriešili. Myslím si, že medzitým môžeme čakať, že sa tento problém môže na niektorých pretekoch objaviť opäť. Nie na všetkých okruhoch, nejako to súvisí s traťou a poveternostnými podmienkami. Ale musíme sa pripraviť, aby sme v budúcnosti vedeli čeliť takejto situácii a aspoň zmenšili ten problém, keď sa to tento rok zopakuje,” uzavrel.