logo F1online.sk

Ferrari detaily dohody s FIA neprezradí

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 7. 2020

Či bude mať kauza motorov Ferrari vôbec nejakú dohru, to zatiaľ nevieme. Nateraz zostáva všetko na mŕtvom bode a zdá sa, že všetko bude záležať od toho, či sa k nejakým krokom odhodlajú súperi Scuderie. Koncom februára uzatvorila FIA vyšetrovanie legálnosti vlaňajších pohonných jednotiek zvláštnym vyhlásením, podľa ktorého „dospela k urovnaniu s tímom“, ale „špecifiká dohody zostanú medzi zúčastnenými stranami“.

Nedošlo teda k žiadnej diskvalifikácii či špecifikácii toho, akým spôsobom vlastne Ferrari pravidlá porušilo. Prezident FIA Jean Todt neskôr uviedol, že porušenie pravidiel nebolo možné preukázať a riadiaci orgán poskytne ďalšie informácie len so súhlasom Ferrari. A pochopiteľne, že Scuderia akékoľvek zverejňovanie ďalších informácií odmieta.

„Pre mňa je odpoveď veľmi jasná,“ povedal šéf Ferrari Mattia Binotto novinárom v Rakúsku. „Tak hlavne, k žiadnemu zrejmému porušeniu pravidiel nedošlo, pretože inak by sme boli diskvalifikovaní. Dôvod, prečo tak neurobíme je jednoduchý, ide o naše duševné vlastníctvo pri vývoji pohonnej jednotky a myslím, že nikto v padoku by nebol nadšený, keby sa dostali von informácie o jeho dizajne a projektoch.“

Binotto takisto potvrdil, že Ferrari do Rakúska žiadnu novú pohonnú jednotku nepriviezlo. Na rozdiel od Hondy alebo Mercedesu tak na Spielberg dorazila Scuderia s rovnakým motorom, aký bol pripravený do Austrálie.

„Máme rovnaký motor ako v Austrálii. Továreň bola zavretá naozaj dlho, takže času na vývoj nebolo mnoho. Pohonné jednotky teraz zostanú zmrazené do konca sezóny,“ povedal Binotto.

„Viem, že ostatní mali príležitosť pokračovať v práci a ďalej vyvíjať. My sme si toho dobre vedomí a považujeme to za súčasť hry. Je to jeden z radu kompromisov, ktoré sme museli prijať behom odstávky.“