logo F1online.sk

Vettelova slonia pamäť Aston Martinu predlžuje brífingy

Sebastian Vettel
© Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala19. 6. 2021

O množstve detailov, ktoré si Sebastian Vettel dokáže z jázd zapamätať, sme už čo-to počuli. Otmar Szafnauer a jeho tím to však teraz zažíva na vlastnej koži. Šéf Aston Martinu prezradil, že tento rok sú brífingy s jazdcami najdlhšie, aké kedy zažil, a to práve kvôli nemeckému majstrovi sveta.

Sebastian Vettel sa k Aston Martinu pripojil po bezútešnej sezóne vo Ferrari, kde sa už rezignovaný snažil len dokončiť ročník. Nový šampionát odštartoval s úplne novou energiou v tíme, ktorý pred 30 rokmi začínal ako Jordan, a ktorý dnes nesie meno Aston Martin.

Cesta na vrchol bude ešte dlhá, no prvú položku si už britská stajňa môže odškrtnúť; v Baku získala svoje prvé pódium v histórii. Na pravidelný prísun trofejí sa však všetci ešte poriadne narobia. Vettel si však svoju úlohu plní, vysvetľujú inžinieri tímu.

Na brífingoch Nemec zachádza aj do tých najmenších detailov, ktoré potom môžu inžinieri použiť pri vývoji auta, prezrádza Otmar Szafnauer, šéf tímu. “Áno, sú oveľa detailnejšie ako predtým, kvôli všetkým tým detailom sú rozhodne dlhšie,” poznamenal na margo brífingov.

“Môžeme veci rozoberať donekonečna, ale na druhej strane sa musíme koncentrovať na veci, ktoré majú prioritu, takže niektorým druhoradým veciam prikladáme menej dôležitosti. Ale je úchvatné, ako si dokáže vybaviť svoje kolo. Spomenie si na každý drobný detail v každej zákrute.”

“Je to pravdepodobne to najdetailnejšie, čo som u pilota počul. V tomto smere teda od Sebastiana dostávame o čosi viac detailov ako pri našich minulých jazdcoch. A na každej drobnosti o aute — o jeho pohonnej jednotke, ergonómii —, s ktorou príde, pracujeme,” pokračuje Szafnauer.

Ešte chvíľu potrvá, kým sa Vettelov aklimatizačný proces v Aston Martine definitívne skončí, no Nemec je rozhodne na najlepšej ceste, čomu určite napomáha aj jeho puntičkárstvo. A správnu trajektóriu potvrdil dobrými výkonmi v Monaku i v Azerbajdžane, kde je nevyhnutné, aby mal pilot sebavedomie a svojmu autu dôveroval.

“Zvyká si na auto, zvyká si na tím,” prikyvuje šéf stajne, no z prvého pódia sa nenechá uniesť: “Pravdepodobne to bolo spôsobené okruhom, ktorý nám trochu vyhovoval. A pomohli nám okolnosti. Rýchlosť určite máme, veď sme na trati predbehli držiteľa pole position. Odomkli sme trochu z potenciálu auta na takom charakteristickom okruhu, akým je Baku.”

Piatok vo Francúzsku Sebastianovi Vettelovi nevyšiel podľa predstáv, keď v prvom tréningu dokonca vrazil do bariéry, a v druhom tréningu spravil chybu pri svojej kvalifikačnej simulácii.

“Neodštartovali sme tak dobre, ako sme mohli. Zatiaľ sme nenašli ten správny balans, ani jeden z našich jazdcov ho nenašiel. Ich kolá boli nanič. Keď nemáte správny balans, čakáte, že kolá budú nanič. Ono sa to nabaľuje. Keď však nájdete ten balans a pilot začne cítiť sebavedomie, pôjde lepšie a zajazdí dobré kolo,” dodal.