logo F1online.skF1online.sk

Wolff si nepripúšťa, že by Hamilton spravil chybu: On chyby nerobí

Toto Wolff
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala7. 6. 2021

Dá sa nazvať zahodenie druhého miesta či pravdepodobného víťazstva tým, že pilot v prvej zákrute po reštarte nedobrzdí, inak ako chybou? Podľa Tota Wolffa dá. Šéf Mercedesu odmieta uznať, že Lewis Hamilton v Azerbajdžane kardinálne pochybil.

Britský pretekár mal vynikajúci reštart a do prvej zákruty sa rútil už tesne pred Sergiom Pérezom. Zrazu sa však stalo niečo, čo nikto nečakal: Namiesto toho, aby Hamilton zatočil doľava, so zablokovanými kolesami pokračoval do výbehovej zóny. Nechtiac totižto zapol špeciálny režim, ktorý má za úlohu upraviť brzdný výkon rekuperačnej jednotky a zmeniť brzdný balans. Hamilton na margo toho poznamenal, že si v podstate “vypol brzdy”.

Tím prišiel o cenné body, Hamilton o virtuálne prvenstvo v šampionáte. Toto Wolff ho však z ničoho neobviňuje: “Nemôžeme to nazvať chybou. To len keď sa Sergio k nemu priblížil, tak Lewis sa dotkol tlačidla a zmenil brzdný balans,” priblížil pre Sky Sports F1. “Brzdný balans sa posunul úplne dopredu a auto nevedelo zastaviť.”

“On chyby proste nerobí,” zdôraznil. “To si treba zapamätať. V tom aute by som nechcel mať nikoho iného radšej.”

Wolff tiež odmietol, že by to Hamilton prehnal so zahrievaním bŕzd, z ktorých sa na reštarte výdatne dymilo. To vraj nezavážilo. “Nemyslím si, že to by bol problém. Bol to len prostý — ako by som to nazval — problém s prstom. Bolo to len o tom, že nemal brzdy, resp. tie neboli v správnej pozícii a preto netrafil brzdný bod.”

Tu sa azda oplatí pozastaviť sa nad situáciou spred dvoch týždňov a nad problémami Valtteriho Bottasa v boxoch. Toto Wolff už vtedy jemne ukazoval prstom na fínskeho pretekára, ktorý vraj v boxoch nezastal správne, kvôli čomu musel mechanik prikladať pneumatickú pištoľ k matici pod uhlom. Sčasti si teda za zbrúsenie matice mohol aj sám, naznačoval šéf Mercedesu.

Bottas sa vo štvrtok na tlačovej konferencii v Baku obhajoval, že zastal na centimetre presne, čo napokon potvrdili i zábery z kamier. Wolff sa následne ohradil: “Médiá prekrútili to, čo bolo povedané. Vždy je to ťažké, keď auto nezastaví presne. Od žiadneho jazdca však nevidíme, že by vždy zastavil presne. Nebola to Valtteriho chyba.”

Chyba-nechyba, z Monaka a Azerbajdžanu Mercedes odchádza so siedmimi bodmi. Pre tím s majstrovskými ambíciami, ktorý posledné roky tak dominoval, je to žalostne málo a Wolff si to uvedomuje.

“Musíme byť najlepší, akí môžeme. Tento víkend sme našim pilotom nedali konkurencieschopný balík, ba mal od neho ďaleko,” uznal Wolff. “Nie je to len ten incident na konci, čo nás frustruje, ale že sme nenaplnili svoje očakávania, my všetci — Lewis, inžinieri, ja, všetci v tomto tíme.”

“Je veľmi veľa vecí, v ktorých sa musíme zlepšiť. Ja sa chcem na to vrhnúť hneď teraz, aby sme mali istotu, že budeme môcť zabojovať o tento šampionát. Nemôžeme totižto pokračovať v strácaní bodov ako v Monaku a tu. To proste nie je akceptovateľné,” prizvukuje 46-ročný Viedenčan, ktorý výkon Valtteriho Bottasa zhodnotil len v krátkosti: “To auto bolo úplne beznádejné. A keď je auto beznádejné, tak na mestskom okruhu začnete strácať sebadôveru.”

Lewis Hamilton znel vo vysielačke počas pretekov ohromený tým, akú dobrú trakciu a celkovo zadnú časť monopostu má Red Bull. Kým on sa na cieľovej rovinke a v prvom sektore na brániaceho Péreza vždy dotiahol, v prostrednom sektore mu Mexičan vždy ušiel.

“V tých pravouhlých zákrutách sme boli v skutočnosti konkurencieschopní, problém bol v tej kľukatej pasáži od siedmej po desiatu zákrutu. V prostrednom sektore [na jeho začiatku] sme mohli vidieť, že sme im boli veľmi blízko. Auto bolo rýchlejšie na rovinkách, ale samotný prostredný sektor nás totálne šokoval,” doplnil Wolff.

Súvisiace články

Diskusia