logo F1online.skF1online.sk

Steiner vysvetlil, prečo Mazepin nemá rýchlosť

Nikita Mazepin
© Haas
Slavomír Dzuričko
Slavomír Dzuričko15. 5. 2021

Monopost tímu Haas prešiel oproti minulému roku len niekoľkými kozmetickými zmenami, takže nie je žiadnym prekvapením, že sa obvykle nachádza na konci štartového poľa. Aj napriek tomu je však rýchlostný rozdiel medzi nováčikmi, Mickom Schumacherom a Nikitom Mazepinom, pomerne výrazný. Šéf tímu Günther Steiner hovorí, že nestabilita v zadnej časti monopostu HAAS VF-21 bráni ruskému pilotovi vyťažiť z neho maximum.

Príchod Nikitu Mazepina do šampionátu Formuly 1 priniesol tiež množstvo sponzorského kapitálu pre tím Haas. Práve z tohto dôvodu sme mohli byť svedkami otázok týkajúcich sa talentu samotného jazdca. Ten sa mu však rozhodne nedá uprieť. V minulom roku zaznamenal Nikita šesť pódií a z toho dva krát vyhral, na monoposte Hitech Grand Prix v sérii Formuly 2. V celkovom hodnotení skončil na piatom mieste.

Prechod do šampionátu Formuly 1 však preňho nebol jednoduchý. Po úvodných pretekoch ho poráža aj jeho vlastný tímový kolega Mick Schumacher a Nikita sa tak ocitá v spodnej časti štatistík.

„Aby ste sa pokúsili dať mu to, čo chce, pracujete s tým čo máte – ale rozdiel je v tom, že v juniorských kategóriách sú autá zvyčajne od jedného výrobcu, takže začínate na rovnakom základe,“ vysvetlil Steiner.

„Je zrejmé, že náš tohtoročný základ nie je v porovnaní s našou konkurenciou dobrý. A vieme, že máme aerodynamicky slabú zadnú časť, takže nemáme dostatočný prítlak,“ pokračuje šéf tímu Haas. „Snažíme sa to vyrovnať nejakými zmenami v nastaveniach. To je jediná vec, ktorú môžeme urobiť.“

„Na niektorých okruhoch to je možné skúšať, na iných nie. Trochu to závisí od toho, kde musí byť vaša rovnováha, kvôli rôznym typom zákrut,“ prezradil Günther Steiner. „Takže s týmto autom to nie je ľahká úloha, nájsť niečo, čo sa mu páči, pretože zadná časť vozidla je nestabilná.“

Nikita Mazepin súhlasí s tým, že ho limituje nedostatok stability a prítlaku tohtoročného monopostu Haas.

„Je veľmi ťažké konkurovať špičkovým tímom, pretože majú väčší prítlak a viac prítlaku vám dáva stabilnejšie a priľnavejšie auto,“ uviedol ruský nováčik Nikita Mazepin. „Zjavne spevňujeme zadnú časť a hráme sa tiež s tuhosťou pružín (aby sme to napravili).“

Súvisiace články

Diskusia