logo F1online.sk

Sainz sa po agresívnom manévri rozprával s Norrisom: Sme v pohode

Lando Norris
© McLaren Media Centre
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl10. 5. 2021

Vzťah Landa Norrisa s Carlosom Sainzom môžeme bez preháňania označiť za kamarátsky, ba až idylický. Práve Carlos Sainz bol jedným z prvých, ktorí Landovi Norrisovi gratulovali po zisku pódia v Imole. Naruší ich vzťah Norrisov manéver z Barcelony, za ktorý videl čierno-bielu vlajku?

V 51. kole sa Carlos Sainz priblížil k Landovi Norrisovi, v jeho prospech hovorila čerstvejšia mäkká zmes pneumatík. Aj s pomocou DRS sa ho chystal predbehnúť na konci cieľovej rovinky, Norris mu však urobil typickú „myšičku“ na vnútornú stranu trate. Sainz v poslednej chvíli zareagoval, strhol volant doľava a predbehol Norrisa po vonkajšej strane.

Riaditeľstvo pretekov „ocenilo“ tento manéver Norrisa čierno-bielou vlajkou. „Nebolo mojím zámerom urobiť čokoľvek agresívne. Musím si ten manéver ešte pozrieť zvrchu, z vtáčej perspektívy. Myslím si, že pri bránení som urobil najprv jeden pohyb, a potom som sa jemne pohol ešte raz. A toto nesmiete urobiť,“ priznal Lando Norris svoju chybu.

McLaren v Barcelone zaostával za Ferrari, čo uznal aj Lando Norris. „Nechápem, prečo ľudia podceňujú silu Ferrari. V zákrutách majú jedno z najrýchlejších áut. Na tratiach, kde nie je toľko dlhých roviniek alebo takých vecí ako v Imole, sú skutočne veľmi rýchli,“ doplnil mladý Brit.

Norrisov manéver bol skutočne pomerne nebezpečný, komentátori na Sky Sports naznačili, že ak by Sainz v poslednej chvíli neuhol, mohol sa pokojne preletieť ponad McLarenom. Ako tento okamih ovplyvní vzťah týchto dvoch pretekárov?

„Musel som veľmi rýchlo zareagovať na Landov pohyb. Takmer som doňho narazil. Po pretekoch sme sa rozprávali, a všetko je v poriadku. Úprimne, nech je to čierno-biela vlajka či čokoľvek, sme spolu v pohode,“ vyhlásil Carlos Sainz.

Sainz v závere dotieral na Daniela Ricciarda, cez druhý McLaren sa však už nedostal. „Pri manévri na Landa som mal o 15-20 kôl čerstvejšie pneumatiky. S Ricciardom sme mali prakticky rovnako staré gumy. Oproti McLarenu sme boli dve či tri desatiny na kolo rýchlejší, no pri špinavom vzduchu a týchto autách potrebujete byť rýchlejší aj o sekundu na kolo, aby ste niekoho predbehli. Nebolo to dosť, aby som cez neho prešiel v prvej zákrute. Snažíme sa vylepšiť aj našu maximálku na rovinkách, verím, že sa nám to podarí,“ uzavrel Carlos Sainz.