logo F1online.skF1online.sk

V Honde rastú očakávania, trúfajú si vyhrať až polovicu podujatí

Vlajky: Red Bull a Honda
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala25. 6. 2020

Red Bull má obrovské želiezko v ohni. Max Verstappen sa tento rok môže stať najmladším majstrom sveta v histórii F1, ale nezvládne to sám. Bude potrebovať pomoc tímu, no pod výkony jeho Red Bullu sa výrazne podpíše aj Honda. U japonských inžinierov stúpa napätie i očakávania. Predpokladajú, že sa už na súperov dotiahnu.

V Sakure dohliada na vývojový program Hondy Jasuaki Asaki, ktorý očakáva, že sa Red Bull bude môcť konečne pobiť o titul s Mercedesmi. “Domnievam sa, že sme našu pohonnú jednotku dostali na takú úroveň, že už budeme môcť priamo súperiť s Mercedesom,” zhodnotil v rámci predsezónneho preview.

Honda sa chce konkurencii priblížiť aj predstavením novej špecifikácie motora. Do Rakúska mali podľa pôvodného plánu priviezť už druhú verziu, po ktorej mala prísť v neskoršej časti sezóny ešte jedna. No keďže koronavírus zavrel aj továrne Hondy, stihli zatiaľ dokončiť len 30 percent vývojovej práce, ktorú mali pôvodne pripravenú na celý ročník 2020.

“Zatiaľ sme nestihli všetku prácu, ktorú sme mali v rámci druhého kroku naplánovanú. Rakúsky motor preto nazývame špecifikáciou 1.1. Ide o akési odstránenie chýb,” prezradil Asaki, ktorý si dobre uvedomuje význam spoľahlivosti — o to viac, že tohtoročný kalendár je stále veľmi neistý.

Podľa Športových pravidiel Formuly 1 môžu totižto tímy nasadiť v štandardnej sezóne tri pohonné jednotky, no to platí len za podmienky, že sa ročník bude skladať z aspoň pätnástich podujatí. Ak počet veľkých cien klesne na štrnásť a nižšie, tímy budú musieť sezónu zvládnuť s dvoma spaľovacími motormi, dvoma jednotkami MGU-H a MGU-K, a dvoma turbami. Ak počet podujatí klesne pod dvanásť, tak okrem toho prídu aj o jeden kus elektroniky a batérie.

“Uvedomujeme si, že spoľahlivosť je veľmi dôležitá. Vedeli sme, že ak by stúpol výkon, tak súčiastky, ktoré sme mali doteraz, by už boli zničené. V tomto prípade si však myslím, že sú spoľahlivé,” hodnotí japonský odborník na pohonné jednotky.

Nová pohonná jednotka nebude mať len lepšiu spoľahlivosť, ale i vyšší výkon. “Na februárových predsezónnych testoch vykazovali autá Red Bullu Hondy porovnateľnú rýchlosť s Mercedesom, a to dokonca i na rovinkách. Tento rok rastú očakávania aj ohľadom toho, že i na vysokorýchlostných okruhoch by sme mali byť s Mercedesom porovnateľne rýchli,” potvrdil Asaki.

Ten musel následne odpovedať na ťažkú otázku: Koľko víťazstiev očakávajú inžinieri Hondy v skrátenej sezóne 2020? “Povedal by som, že 50 percent, ale súperi sú silní. Mojím cieľom je dostať pohonnú jednotku na túto úroveň 50:50.”

“Keď sme sa dostali už takto ďaleko, tak nemôžem povedať, že do toho nepôjdeme. Veľa vecí sa môže a nemusí stať, ale my si určite kladieme takýto cieľ,” doplnil na margo majstrovských ambícii Hondy.

Nuž a dôkazom toho, že v Honde už za svojich súperov považujú Mercedes a Ferrari, sú nasledujúce dva grafy, ktoré Japonci zverejnili v rámci svojich preview. Zatiaľ čo v prvom, ktorý bol prezentovaný vlani v Japonsku, figuroval stále aj Renault, v tom tohtotýždňovom už chýba.

  • Značky

Súvisiace články

Diskusia