Alonso zrovna nežiaril: Nebudem sa vyhovárať, musím byť lepší
Fernando Alonso si vďaka 30-sekundovému trestu pre Kimiho Räikkönena z Imoly odnáša jeden majstrovský bod. Dvojnásobný majster sveta však spokojný určite nebol. Uvedomuje si, že nepodal výkon hodný svojho mena. Odčiniť to chce budúci týždeň v Portugalsku.
Piloti, ktorí počas zimy prestúpili do nového tímu, v porovnaní s kolegami zaostávajú. Platí to pre Sebastiana Vettela, Daniela Ricciarda, Carlosa Sainza i španielskeho matadora Fernanda Alonsa. Krátke predsezónne testy a škrtnutie jednej hodiny z piatkových jázd im vôbec nepomáhajú.
Nuž a tak dopadla i sobotňajšia kvalifikácia, v ktorej Esteban Ocon podal jasne lepší výkon. V pretekoch skúsenejšieho kolegu opäť porazil, keď získal dva body za deviate miesto.
Robí Fernandovi Alonsovi problém fakt, že v aute toho ešte neodjazdil dostatok a dobre sa s ním nepozná? “Vyzerá to tak, no povedať to nesmie byť výhovorkou. Je dosť zjavné, že každým kolom sa my, piloti, cítime komfortnejšie.”
“Ale toto nemôže byť ospravedlnením za to, že som nepodal dobrý výkon. Nabudúce musím byť lepšie pripravený. Je jedno, či v aute strávite málo času alebo žiaden, nabudúce sa pokúsim byť v aute lepší.”
“Už mnohokrát som prestriedal tímy. Mnohokrát som dokonca prestriedal rôzne kategórie a šampionáty. Vždy sa objaví nejaké obdobie adaptácie. Nikdy to však nebola výhovorka a nebude to ani teraz. Mal by som byť lepší. Tento víkend som nebol na tej správnej úrovni, ale v Portimau budem,” avizuje Fernando Alonso, ktorý má síce podobné problémy ako Sebastian Vettel, no sála z neho oveľa bojovnejší duch.
Podmienky v Imole preverili celé štartové pole a azda sa nenašiel jeden pilot, ktorý by počas pretekov nespravil chybu. Pre “nováčika” Alonsa to bolo o to ťažšie, že posledné dva roky vo Formule 1 vôbec nepretekal.
“Od prvého kola až do konca sa strašne veľakrát pomenili podmienky a úrovne priľnavosti, mali sme červenú vlajku, jeden pevný štart, jeden letmý,” vyratúva Alonso. “Chcem tým povedať, že to bolo veľa vecí, ktoré sme si nacvičili. Obyčajne trvá aj štyri alebo päť pretekov, kým si tým všetkým prejdeme, teraz sme to napratali do jediných pretekov.”
“Som spokojný s tým, čo som sa naučil. Teší ma, že som konečne okúsil monopost aj na mokrej trati. Odnášam si odtiaľto veľa lekcií, ktoré budem analyzovať. Po stránke pocitov sa po tých 63 kolách cítim o 300 percent sebavedomejšie,” doplnil.