logo F1online.sk

Webber: Na Lewisa bude mať tento rok iba Max

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala21. 6. 2020

Sezóna sa pomaly blíži a s ňou aj otázky týkajúce sa rozloženia síl v štartovom poli. Podľa predpokladov by mal byť na prvom mieste Mercedes, čo je pre Lewisa Hamiltona jedinečná šanca získať siedmy formulový vavrín. Kto by mu mohol v jeho honbe za titulom skrížiť cestu? Podľa Marka Webbera prakticky nikto — až na Maxa Verstappena.

Ak by sa to holandskému pretekárovi podarilo, stal by sa najmladším majstrom sveta v histórii. “Myslím si, že to bude medzi ním a Lewisom,” analyzuje Mark Webber v relácii F1 Café televízie Ziggo Sport. “Momentálne neviem o nikom, kto by sa do toho súboja vedel zapojiť.”

Vzápätí pokračoval: “Nečakám, že by Ferrari malo byť tento rok silné. Nevidím nikoho, kto by mohol Lewisa vyzvať. Bude to musieť byť Max. Verím chlapcom v Milton Keynes, verím ich aerodynamickému oddeleniu, celej ich stratégii, nuž a sú vynikajúci aj po operačnej stránke.”

O tom, či misia dopadne úspešne, určite nerozhodne len Verstappen a aerodynamické oddelenie Red Bullu. Ruku k dielu musí priložiť aj ďalší dôležitý článok. “Bude to aj o tom, či Honda dokáže potrápiť Mercedes počas celého trvania tento veľmi nahustenej sezóny,” konštatuje.

Treba však povedať aj to, že Red Bull nemá nič vo svojich rukách. Hoci sa špekuluje o budúcnosti Mercedesu a z tímu odchádza aj jeden zo strojcov úspechu turboéry Andy Cowell, Mercedes je stále tým, kto udáva tempo.

Dokázali to aj na predsezónnych testoch, na ktoré prišli s inovatívnym systémom DAS. Ten síce FIA zakázala, ale o šikovnosti inžinierov to niečo vypovedá. “Presne o tomto Formula 1 vždy bola. Od šesťdesiatych cez sedemdesiate roky, Colina Chapmana, Gordona Murrayho, Adriana Neweyho… Oni všetci prišli s veľkým množstvom úžasných nápadov. V Mercedese v tom pokračujú.”

“Dlho mali vynikajúcu pohonnú jednotku. Z pohľadu konských síl to azda ešte nebolo tesnejšie ako teraz, no oni stále nachádzajú spôsoby, ako vygenerovať viac prítlaku,” chváli mozgy Mercedesu Webber a poznamenáva, že zabehnutému tímu vyhovuje aj fakt, že sa s pneumatikami Pirelli pracuje len veľmi ťažko.

“Pneumatiky Pirelli sú z pretekárskeho pohľadu veľmi priemerné, takže tímy musia hľadať spôsoby, ako si uľahčiť prácu s gumami. S normálnymi pneumatikami, na ktorých môžete zatlačiť naplno, by sa to nestalo. Avšak, keďže Pirelli sú také citlivé, musíte zistiť, ako tým pneumatikám pomôcť.” Nuž a v skúmaní príčin, následkov a odstraňovaní problémov sú v Mercedese ako doma.

Súvisiace články