logo F1online.sk

Budkowski: Som zvedavý, kde bude Mercedes o dva-tri preteky

Lewis Hamilton po víťazstve v Bahrajne 2021
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala8. 4. 2021

Strieborným šípom začiatok sezóny nevychádza podľa plánov, hoci premiérové víťazstvo Red Bullu aj tak uchmatli spred nosa. Starosti však stále robí inžinierom monopost W12, ktorý sa nie vždy správa tak, ako by si Hamilton s Bottasom želali. V Alpine čakajú, že to už nepotrvá dlho a Mercedes sa opäť vráti na koňa.

Úradujúci majster sveta Lewis Hamilton sa v kvalifikácii na VC Bahrajnu kvalifikoval časom, ktorý bol o takmer štyri desatiny pomalší ako ten Verstappenov. Za všetko môže predsezónna zmena pravidiel, ktorá tvrdo zasiahla do citlivej oblasti podlahy, a skvelé výsledky vývojového programu Red Bullu i Hondy.

Medzi prvou a druhou veľkou cenou je však nečakane dlhá takmer trojtýždňová odmlka, nuž a po pretekoch v Imole budú mať inžinieri ďalšie dva týždne na to, aby našli recept na problémy nového monopostu.

Marcin Budkowski preto odhaduje, že už po dvoch-troch veľkých cenách môžeme vidieť zlepšenie. “Momentálne je vpredu jasne Red Bull, no Mercedes nie je tak ďaleko za nimi. Myslím, že teraz ešte za nimi sú, ale som veľmi zvedavý, kde budú o také dva alebo tri preteky. Myslím si, že je to veľký tím so skvelou štruktúrou, veľmi kompetentný, ktorý má navyše jasne určené problémy, ktoré musí odstrániť.”

V Mercedese sú o čosi opatrnejší, hlavný traťový inžinier Andrew Shovlin podľa svojich slov nevidí veľký priestor na dotiahnutie sa, ani keď uvažuje o sezóne ako celku. Škrty vo vývoji sú vraj priveľké rovnako ako strata, ktorú Mercedes nabral.

A kým na čele si to rozdajú Red Bull a Mercedes, za nimi by to mohla byť poriadna mela celého zvyšku štartového poľa až na Williams a Haas. “Máme tu silný McLaren, AlphaTauri je silné, Ferrari je o trochu silnejšie, než sme čakali. A potom sme tu my, Aston Martin,” vyratúva Budkowski.

“Myslím si, že táto skupina s McLarenom, Ferrari, AlphaTauri, nami a Aston Martinom — a myslím, že ani Alfa Romeo nie je veľmi ďaleko — je veľmi vyrovnaná. Vyzerá to tak, že na piatej až 16. priečke to bude veľmi, veľmi tesné. Všetko sa to bude meniť v závislosti od okruhu či podmienok.”

“Naším cieľom je byť v rámci tejto skupiny radšej vpredu ako vzadu. Momentálne sme niekde v strede, na jej čelo nám chýba pár desatín,” zhodnotil odborník Alpine. “Na ďalších pretekoch to však môže vyzerať úplne inak. Som na to zvedavý, pretože ľudia trochu posunú vývoj áut, no nie zas tak veľmi, pretože prichádza zmena pravidiel v súvislosti s rokom 2022. Bude to zaujímavé a v strede poľa po celú sezónu veľmi nabité.”