logo F1online.skF1online.sk

Wolff si nemyslí, že Bottas chcel v roku 2018 naozaj skončiť

Toto Wolff
© Mercedes
Mirec Somoši
Mirec Somoši4. 4. 2021

Valtteri Bottas musel na Veľkej cene Ruska v roku 2018 prenechať miesto Lewisovi Hamiltonovi, ktorý v tom čase bojoval o titul proti Sebastianovi Vettelovi. Fín priznal, že na túto časť svojej kariéry nemá najlepšie spomienky, nakoľko v tom období prežíval veľmi ťažké chvíle. Pilot Mercedesu nedávno vyhlásil, že po spomínanej veľkej cene začal uvažovať o konci kariéry v F1.

Je zrejmé, že pre Bottasa to bolo veľmi náročné obdobie, no šéf tímu Mercedes Toto Wolff nevie, či prezentované slová o konci kariéry boli pravdivé. Wolff však aj po uplynutí času stojí za týmto rozhodnutím a hovorí o tom, že to bola logická a správna voľba.

„Pre nás všetkých to bola katastrofálna situácia. Myslím si, že tímové rozhodnutie bolo nevyhnutné, pretože v stávke bolo veľmi veľa. Valtteri držal jazdcov za sebou a Lewis sa dostával pod tlak. Bol samozrejme veľmi sklamaný a rozumiem tomu. Myslím si však, že určite nechcel skončiť, na to je až príliš veľký športovec,“ zhodnotil Wolff situáciu z roku 2018.

Mercedes musí momentálne čeliť iným problémom, ako tým jazdeckým. Red Bull pripravil na túto sezónu veľmi stabilný a rýchly monopost, zatiaľ čo Mercedes mal doposiaľ problémy s nestabilnou zadnou časťou. Red Bull zdolal Mercedes v kvalifikácii o viac ako štyri desatiny a to narobilo nemeckému tímu poriadne vrásky na čele. V Mercedese sa budú snažiť o dotiahnutie sa na Red Bull aj prostredníctvom nových technológií a rozšírenej reality.

Vďaka tejto inovatívnej technike sa mohla zlepšiť komunikácia medzi tímom na okruhu a továrňou v Brixworthe. Komunikácia je veľmi dôležitá, aby sa dosiahla ešte lepšia korelácia dát, čo by Mercedesu mohlo pomôcť. Napomáhať by to mohlo aj k zníženiu nákladov, ktoré tímy musia optimalizovať kvôli rozpočtovému stropu.

„Formula 1 je šport, v rámci ktorého cestujeme po celom svete. Máme našu ‚podpornú miestnosť,‘ kde pôsobí asi tridsať ľudí, ktorí monitorujú auto, pracujú na simulátore a vo veternom tuneli, aby zlepšili výkonnosť monopostu na trati. Analyzujeme high-tech diely, ako sú napríklad hydraulické komponenty pohonnej jednotky a prevodovky,“ povedal Wolff.

Vďaka rozšírenej realite, ktorá sa inak označuje aj ako AR, chce Mercedes vytvoriť online spojenie medzi personálom v továrni a inžiniermi na okruhu. Akú výhodu môže táto forma komunikácie poskytnúť? „Výhodou je aj to, že v dôsledku práce na diaľku sa nám za posledných dvanásť mesiacov podarilo znížiť uhlíkovú stopu. Sme schopní poslať oveľa menšie množstvo ľudí na okruh, pretože v továrni majú úplne rovnakú príležitosť spolupracovať s inžiniermi, ako keď sú na okruhu,“ dodal šéf tímu Mercedes.

Súvisiace články

Diskusia