logo F1online.sk

Hamilton: Zlepšili sme sa, no tá hora je stále pred nami

Lewis Hamilton
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala26. 3. 2021

Po prvom tréningu to v tábore Mercedesu začalo vyzerať o poznanie lepšie, no čo čert nechcel, prišiel večer a s jeho príchodom sa zmenili i podmienky na trati. Monopost W12 bol opäť v niektorých chvíľach nezvládnuteľný. Týchto momentov bolo menej než na predsezónnych testoch, ale stále sme si ich mohli všimnúť. Lewis Hamilton aj preto hovorí, že jeho tím má pred sebou ešte horu, ktorú musí zdolať.

“Samozrejme, za posledný týždeň pred týmto víkendom sme odviedli množstvo práce a myslím si, že sme spravili krok vpred. Ale čaká nás ďalšia práca,” komentoval situáciu v tíme Lewis Hamilton po skončení piatkového programu. “Zmenil sa výkon pneumatík a zmenšil sa prítlak, celkový balans sa posunul. Nie je tam, kde by sme ho chceli mať.”

Mercedes sa snaží situáciu vyriešiť aj agresívnejšími zásahmi do monopostu. V dnešnom prvom tréningu sme napríklad mohli vidieť, že sa Mercedes rozhodol pre strmší sklon podlahy ako doteraz. V tejto oblasti je Mercedes značne limitovaný celkovou filozofiou auta, no ukazuje sa, že Red Bull mal na zmenu pravidiel šťastie, keďže takúto filozofiu auta vyznáva už dlhodobo a má s ňou skúsenosti.

“Tento víkend to vyzerá lepšie, ale stále to nie je dokonalé. Pracujeme tak tvrdo, ako len vieme. V pozadí máme skvelých ľudí. Viem, že pred sebou ešte stále máme horu, na ktorú musíme vyliezť, ale zostávam pozitívne naladený,” pokračoval Hamilton.

Na otázku, či ho prekvapil pohľad na výsledkovú listinu z tréningu, Hamilton reagoval mierne zamietavo. “Mysleli sme si, že Red Bull bude taký rýchly, aký aj je, ak nie ešte rýchlejší. Vieme teda, že oni sú momentálne vo vedení. Skvele vyzerá i McLaren a je super vidieť, že spravili ten krok vpred. Som zvedavý na to, ako vyzerajú ich dlhé jazdy.”

Toto Wolff po piatku tiež nevyzeral veľmi nadšene. Pred druhým tréningom musel mať určite spokojnejší výraz ako po ňom. Ten totižto naznačil, že vyriešiť problémy auta nebude práca na jeden týždeň.

“Prišla noc a podmienky nám nezačali hrať do karát. Bude to riadna ruvačka. Keď si porovnáte najrýchlejšie kolá alebo aj kolá v rámci dlhých jázd, uvidíte, že je to veľmi tesné a každý kilogram paliva môže spôsobiť dramaticky preklopiť misky váh,” vysvetľuje Wolff. “Momentálne teda naozaj nevieme. Myslím si, že sme bližšie než na testoch, ale netušíme, kam sa máme zaradiť v porovnaní s Red Bullom.”

Súvisiace články