logo F1online.sk

Verstappen kritizuje súčasné monoposty, vychvaľuje tie z roku 2016

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Mirec Somoši
Mirec Somoši25. 3. 2021

Max Verstappen mal pri príprave na novú sezónu aj množstvo voľného času, počas ktorého sa venoval priateľke Kelly Piquetovej, no sledoval aj niektoré zábery F1 z roku 2016. Tvrdí, že bol šokovaný z veľkého množstva manévrov, ktoré sme v tomto roku videli na trati.

Pilot Red Bullu sa nikdy nebál kritizovať Formulu 1 a súčasné monoposty, ktoré považuje za príliš veľké a neprispôsobené na predbiehacie manévre. „Autá sú momentálne príliš široké, keď ste za niekým, tak si neviete navoliť viacero jazdných stôp,“ povedal v rozhovore pre De Telegraaf. „Rozšírenie monopostov nebolo dobré z pretekárskeho hľadiska. Momentálne máme oveľa viac priľnavosti, pokiaľ ide čisto o pocit jazdca, no čo je dôležitejšie? Pre mňa ako jazdca, je to pocit z auta, ale pre fanúšikov je to samozrejme šou a množstvo manévrov.“

Verstappen si v ostatnom období pozrel zábery F1 z roku 2016 a bol veľmi prekvapený, keď videl, ku koľkým manévrom v tej dobe dochádzalo. „V súčasnosti sa nemôžete veľmi priblížiť k autu pred vami a ak to urobíte, váš monopost už nemá potrebný balans. Nedávno som na Youtube narazil na video z roku 2016. Bol som prekvapený z toho, koľko manévrov a kvalitného pretekania sa v tom roku odohralo. Ani som si na to nevedel spomenúť. Autá boli oveľa užšie,“ prezradil jazdec Red Bullu.

„Ak je náročné niekoho predbehnúť, tak sa v určitých pretekoch stane, že sa za ním zaseknete. Potom to musíte skúsiť inak, stratégiou. Pokúsiť sa priblížiť monopostu pred vami a skvele zvládnuť zastávku v boxoch. V roku 2016 ste mohli skutočne dobehnúť monopost pred vami a držať sa ho. Niekedy sa to dá aj teraz, no je to oveľa ťažšie.“

V roku 2017 sa pristúpilo k zmenám a monoposty nabrali na šírke. Verstappen však tvrdí, že jeho obľúbené stroje v F1 pochádzajú z ešte dávnejšej minulosti. „Veľmi sa mi páčili monoposty v rokoch 2004 až 2008. Mojimi najobľúbenejšími sú autá z rokov 2006 a 2007. Vyzerali naozaj veľmi dobre. Boli oveľa menšie, užšie a ľahšie ako v súčasnosti. To nesmierne pomáhalo, pretože na trati bolo oveľa viac akcie,“ dodal Holanďan.