logo F1online.sk

Rossi o rebrandingu: V Renaulte sme sa seba pýtali, či nám F1 pomáha predávať Cliá

Laurent Rossi
© Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala19. 3. 2021

Správy o tom, že sa z Renaultu od roka 2021 stane Alpine, prišli pomerne náhle. Vo francúzskej automobilke to však už pobublávalo celé roky, hovorí výkonný riaditeľ Alpine Laurent Rossi zdôvodňujúc rebranding stajne.

Renault sa do Formuly 1 vrátil v roku 2016 ako plnohodnotný továrenský tím s veľkými ambíciami. Tie sa doteraz až na pár svetlých momentov z minulej sezóny nepodarilo splniť a pod názvom Renault ich už ani nesplní. Od tejto sezóny bude na okruhoch F1 jazdiť Alpine.

V priebehu minulej sezóny sa navyše istú dobu špekulovalo aj o tom, že francúzsky výrobca uvažuje o tom, že kráľovnú motoršportu opustí. Výkonný riaditeľ Alpine Laurent Rossi priznal, že projekt Renaultu vo Formule 1 bol pre mnohých tŕňom v oku.

“Toto spojenie Renaultu a Formuly 1 bolo vždy zvnútra spoločnosti spochybňované, a to z viacerých dôvodov,” prezradil Laurent Rossi pre francúzske noviny Auto Hebdo, na ktoré sa odvoláva Autoweek. “Zakaždým, keď sme sa ocitli v problémoch a museli sme zoškrtať výdavky, sa manažment spytoval, akú má vlastne tento projekt hodnotu.”

“A aj to dáva logiku. Každých pár rokov sa ľudia zamysleli nad tým, či naša účasť vo Formule 1 stojí za tie peniaze. Formula 1 bola veľmi vzdialená našim produktom, takže sme sa seba pýtali, či nám vôbec pomáha predávať naše Cliá a Megany,” načrtol uvažovanie automobilky šéf novej sekcie Alpine.

Tá sa na rozdiel od Renaultu koncentruje na výkonnejšie autá, ktoré dokážu oveľa lepšie využiť publicitu Formuly 1. “Alpine a Formula 1, to je oveľa logickejšia kombinácia. Táto značka dokáže mediálnu pozornosť zužitkovať oveľa lepšie.”

“Máme 23 veľkých cien, ktoré sleduje 500 miliónov ľudí. Oni každé dva týždne uvidia naše logo, to sa bezpochyby vyplatí. Hlavne, keď sme v takej skvelej spoločnosti značiek Aston Martin, Mercedes, McLaren či Ferrari,” zhrnul.

Súvisiace články