logo F1online.skF1online.sk

Williams je extrémne citlivý na vietor: Naša výkonnosť od neho bude závislá

George Russell
© Twitter/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 3. 2021

Tri roky po sebe najhorší tím na štartovom rošte. Túto nelichotivú bilanciu musia v tomto roku vo Williamse zmeniť a podľa väčšiny analytikov, sa to aj podarí. Dôvodom však nie je ani tak zlepšenie stajne z Grove, ale skôr strádanie Haasu. V každom prípade majú teraz George Russell a Nicholas Latifi v rukách lepšie karty, aj keď od Williamsu netreba očakávať žiadne zázraky.

Všetkých desať tímov sa v tomto roku kolektívne posťažovalo, že tri dni predsezónnych testov je príliš málo. To však Williamsu nezabránilo posadiť do auta na celý prvý deň Roya Nissanyho a ešte viac obrať svojich stálych jazdcov o cenný čas v kokpite. To na verejnosti prinieslo závan pocitu, že v Grove aj po zmene majiteľov zostávajú v platnosti staré poriadky z éry Williamsovcov.

Monopost FW43B sa však v Bahrajne uviedol celkom dobre. Bol spoľahlivý a najmä rukách Georgea Russella aj rýchly. Auto však má jednu veľkú slabinu.

„Bol to veľmi produktívny deň pre celý tím s neskutočným množstvom kôl bez problémov so spoľahlivosťou,“ vyhlásil Russell v nedeľu po vystúpení z auta. „Tušili sme, že naše auto bude veľmi citlivé na vietor a tieto tri dni to len potvrdili. Tieto podmienky z auta nedostali to najlepšie, ale naopak, to najhoršie. Z určitého pohľadu je to pozitívne, teraz aspoň máme čo analyzovať. Na druhú stranu si myslím, že naša výkonnosť v tomto roku bude ako jojo a žiaľ často závislá od vetra.“

„Ak prídeme na okruh, kde až tak nefúka, bude naše auto rýchlejšie. Pri nižších rýchlostiach má relatívny smer vetra veľký uhol, najmä, ak začne viac fúkať. V tomto smere je náš stroj veľmi slabý. Dobrou správou je, že auto má rýchlosť, na druhú stranu sa zdá takmer nedosiahnuteľná,“ povedal Russell.

Britský mladík potvrdil, že monopost FW43B bol takto skonštruovaný úmyselne. Na niektorých okruhoch by mal byť dosť silný, na iných naopak veľmi slabý. Cieľom je maximalizovať výkonnosť monopostu na určitých tratiach, ktoré mu budú sedieť viac a vyhnúť sa ďalšej sezóne bez jediného bodu.

„Rozhodli sme sa vydať cestou vyššieho prítlaku aj za cenu toho, že auto bude citlivejšie. Rozhodli sme sa takto, pretože si uvedomujeme, že aj keby naše tempo bolo vyrovnané, ako v minulom roku, nebudeme konzistentne získavať body,“ vyhlásil Russell.

„Stačí, aby ste mali rýchlosť napríklad len na dvoch podujatiach. Aj to vám môže priniesť ôsme alebo deviate miesto v Pohári konštruktérov. Haas vlani zapísal tri body, Alfa Romeo osem. My chceme byť čo najrýchlejší v tom najsprávnejšom čase,“ dodal rodák z King’s Lynn.

Súvisiace články

Diskusia