logo F1online.sk

Ferrari zvýšilo výkon a znížilo odpor: Rovinky už nie sú slabinou, hlási Binotto

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 3. 2021

Veľmi intenzívne rozoberaná téma v roku 2020. Ferrari muselo kvôli technickým direktívam z konca roka 2019 prestavať svoj motor a výsledkom bolo výrazné zníženie výkonu a rýchlosti na rovinkách. Pre túto sezónu postavila Scuderia novú pohonnú jednotku a avizuje progres.

K slovám Charlesa Leclerca a Kimiho Räikkönena sa v nedeľu pripojil aj šéf Ferrari Mattia Binotto. Práca Scuderie na motore i zadnej časti monopostu sa vraj vyplatila.

„Motor sme samozrejme veľa testovali na dynamometri, no až keď ho posadíte do auta môžete vidieť jeho rýchlosť a možno porovnanie s ostatnými,“ povedal Binotto v nedeľu novinárom v Bahrajne.

„Naposledy sme tu v Bahrajne boli veľmi pomalí na rovinkách, nedostali sa do Q3 a na pole position sme stratili veľmi veľa. Teraz keď sa pozriem na dáta, tak myslím, že minimálne po stránke rýchlosti na rovinkách je to v poriadku. Nezdá sa, že je to taká slabina, ako v minulom roku,“ vyhlásil boss Ferrari.

„Nie je to pritom len samotný motor, ale aj nižší aerodynamický odpor, čo sme v minulom roku taktiež často pripomínali. K zlepšeniu prispeli aj naši piloti. Dnes (v nedeľu, pozn. red.) máme pocit, že rýchlosť na rovinkách už nie je našou nevýhodou.“

Binotto tým len podčiarkol skoršie slová Charlesa Leclerca a Kimiho Räikkönena, ktorí taktiež hlásia v tomto smere zlepšenie, hoci obaja sú vo svojich vyjadreniach skôr opatrní. Ďalším pozitívom podľa Monačana je, že dáta z okruhu korelujú s dátami zo simulátora, na čo v Maranelle v posledných rokoch doplácali.

Ferrari sa v zime zameralo na zadnú časť svojho auta. Vývojové žetóny minul tím na nové zavesenie a prevodovku. Nový motor v kombinácii so stabilnejšou zadnou časťou by v roku 2021 mohli priniesť svoje ovocie.

„Snažili sme sa čo najviac zamerať na zadnú časť nášho auta,“ povedal Binotto. „Myslím však, že ešte dôležitejšia pre nás bola korelácia dát z veterného tunela a simulácií, chceli sme zhromaždiť čo najviac dát a porovnať ich. Sme s našimi koreláciami spokojní, máme teda dobré základy pre ďalšie simulácie a možno aj vývoj.“

„Korelácie pre nás boli v týchto dňoch kľúčové. Zatiaľ to vyzerá celkom dobre,“ dodal švajčiarsky rodák.