Ferrari prerobilo motor, prevodovku, zavesenie i nos (+SLIDER) | Magazín F1 - F1online.sk

Ferrari prerobilo motor, prevodovku, zavesenie i nos (+SLIDER)

Ferrari SF21
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Ferrari pred sezónou 2021 vyrukuje s celým balíkom významných noviniek. Jeho základným kameňom bude prerobená pohonná jednotka a nová zadná časť monopostu pozostávajúca z vylepšenej prevodovky a zadného zavesenia. Ferrari okrem toho upravilo aj nos monopostu, no na túto zmenu napokon nepotrebovalo žiadne žetóny.

Taliansky tím si to v roku 2020 vypil až do dna. Po tajnej dohode s FIA celú sezónu dramaticky strácal, navyše svoj motor kvôli zmrazeniu nemohol ani poriadne vyvíjať. Všetko svoje úsilie preto investoval do pohonnej jednotky určenej pre rok 2021.

A hoci podľa šéfa motorového oddelenia Enrica Gualtieriho ide o pomerne významné úpravy, zmenu v architektúre na ňom nebadať. Ferrari sa zatiaľ neubralo cestou rozdeleného turba, po ktorej kráčajú Mercedes a Honda. Toto vylepšenie však bude možné predstaviť v budúcom roku, momentálne o ňom uvažuje aj Renault.

“Priebežne sme pracovali na spaľovacom motore s cieľom zvýšiť jeho termálnu efektivitu,” začal vymenúvať najdôležitejšie novinky Enrico Gualtieri. “Turbo a kompresor boli prerobené, aby splnili potreby motora. Taktiež sme mali v pláne zvýšiť efektivitu rekuperácie výfukových plynov. Pracovali sme na hybridnom systéme a jeho elektrickej časti, upravovali všetky komponenty a optimalizovali ich činnosť.”

“Nová pohonná jednotka sa zrodila z týchto všetkých zmien. Bola to tímová práca, pracovali sme súdržne vrátane našich skvelých technologických partnerov a všetkých dodávateľov,” pokračoval rodák z Modeny narážajúc i na spoluprácu s dodávateľom palív Shell, v spolupráci s ktorým sa podľa jeho slov podarilo nájsť extra 0,1 sekundy na kolo.

“Do tohto projektu sme investovali enormné množstvo energie, na druhej strane však už tvrdo pracujeme na pohonnej jednotke pre rok 2022. Tá bude mať debut budúci rok a bude ešte dôležitejšia, pretože s ňou budeme jazdiť aj nasledujúce tri roky,” poznamenáva Gualtieri.

S motorom úzko súvisí zadné zavesenie a prevodovka. Podľa šéfa vývoja šasi Enrica Cardileho sa Ferrari veľmi rýchlo zhodlo na tom, že práve táto oblasť podstúpi “radikálnu premenu”. Práve tu sa totižto odohráva najväčší boj o hľadanie prítlaku, o ktorý tímy prišli kvôli zmenám v podlahe.

“Toto v kombinácii s prácou, ktorú odviedli naši motoroví inžinieri, nám umožnilo vytvoriť oveľa kužeľovitejší zadok oproti SF1000. Prešli sme si tiež systém chladenia, zväčšili význam centrálneho chladiča a navrhli bočnice, ktoré podporia prúdenie vzduchu smerom dolu na podlahu,” opisuje význam prudšieho sklonu bočníc smerom dozadu Gualtieri.

Scuderia Ferrari Press Office

Cardile tiež vyzdvihol snahu Ferrari nájsť stratený prítlak a znížiť odpor auta, ktorý bol minulý rok jedným z kameňov úrazu pri nemohúcnosti monopostu SF1000 na rovinkách.

Predná časť auta sa tak veľmi nezmení, keďže Ferrari minulo žetóny v zadnej časti. Výraznejšiu zmenu badať len na nose. Ten sa podarilo prerobiť bez nutnosti minúť žetóny, keďže nešlo o taký dramatický zásah, ktorý by si vyžadoval prerobenie nárazových štruktúr.

Možno vás zaujme

Komentáre