Hamilton obmedzil svoju predsezónnu prípravu na simulátore na 30 kôl | Magazín F1 - F1online.sk

Hamilton obmedzil svoju predsezónnu prípravu na simulátore na 30 kôl

Mercedes W12
zdroj: Mercedes

Lewis Hamilton rozhodne nie je fanúšikom vysedávania v továrni na simulátore. Aj preto v ňom podľa svojich slov pred novým ročníkom absolvoval len 30 kôl. Nemá totižto pocit, že by intenzívnejšia príprava na simulátore mala veľký osoh, o to viac tento rok.

Potom, čo sa vo Formule 1 skončila éra slobodného testovania a začalo sa tlačiť na skracovanie predsezónnej prípravy, sa tímy preorientovali na simulátory. Investujú do nich nemalé prostriedky, aby sa ich piloti už pred prvými jazdami zoznámili s tým, ako by sa malo nové auto správať. Nuž a práca vývojových jazdcov na simulátore prináša svoje ovocie aj pri hľadaní optimálnych nastavení počas súťažných víkendov.

Lewis Hamilton však patrí medzi tých, ktorí technike až tak nedôverujú, dupľom pred štartom sezóny. “Ja na simulátor veľmi nechodím, neodjazdil som teda na simulátore veľa kôl. Tipujem, že mám za sebou možno 30 kôl.”

“Na simulátore je problém, napríklad, to, že tento rok dostaneme nové pneumatiky. Môžu nám teda poslať nejakú predstavu o tom, ako vyzerá model tej pneumatiky, ale nebudeme si tým istí, kým nevyrazíme na trať a tie pneumatiky v Bahrajne nevyskúšame. Potom budem informovať tím o tom, ako sa pneumatiky správajú v zákrutách, a budeme vedieť aktualizovať simulátor.”

“Musím tu byť, keď ho budeme aktualizovať, aby som potvrdil, áno, takto sa chovajú na trati. Momentálne je [na simulátore] len taký odhad toho, ako sa asi budú správať,” vysvetľuje sedemnásobný šampión.

Poznať pneumatiky je veľmi dôležité, no rovnako tak aj zvyšok auta. A keďže to sa pred sezónou bude meniť, Hamilton nechce na simulátore robiť žiadne závery. Tie si spraví až na predsezónnych testoch.

“Aerodynamický balík sa zmenil. Nuž a keď k tomu prirátame aj tie pneumatiky, tak si z toho veľa neodnášam,” komentuje Hamilton. “Prišli sme tiež o veľké množstvo prítlaku, čo môže zohrať dôležitú úlohu, hlavne pri degradácii pneumatiky a nových gumách Pirelli. Sú spoľahlivejšie, resp. majú byť odolnejšie, ale zase budú poskytovať menej gripu.”

“Myslím si, že strácajú nejakých osem desatín na minuloročné gumy,” pokračuje britský jazdec. Mario Isola odhadol, že nové gumy stratia len 0,4 až 0,5 sekundy na kolo v závislosti od konkrétneho okruhu, nuž budeme čakať na analýzy Pirelli a jej výstupy.

“Niet pochýb o tom, že zadná časť auta by sa mohla šmýkať o čosi viac a trpieť na termálnu degradáciu. Možno uvidíme viac zastávok v boxoch. Ale to je len hádanie. Možno ostatní prišli o menej prítlaku, a tak budú v lepšej pozícii,” zamyslel sa.

Možno vás zaujme

Komentáre