logo F1online.skF1online.sk

Hadjar sa prestupu do Red Bullu neobáva: Viem sa slušne adaptovať

Isack Hadjar
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 00:01

Isacka Hadjara čaká najväčší krok v kariére a najväčšia výzva. Francúzsky mladík, mierne povedané, pri svojej prvej sezóne zaujal motoristickú verejnosť a dokázal, že talent ani rýchlosť mu nechýbajú. Avšak ani zďaleka nie všetci sú presvedčení, že zvládne presun do sedačky, ktorá už pochovala toľko talentovaných a rýchlych pretekárov.

Ak by nás o rok nečakala veľká zmena pravidiel, tak by Hadjarovi neveril zrejme nikto. V takom prípade by sa však k tomuto kroku zrejme neodhodlal ani samotný Red Bull.

S novým autom a cennými lekciami z posledných rokov si Red Bull možno dá dobrý pozor, aby sa nenechal zviesť na podobnú cestu ako v posledných rokoch. Sám Hadjar pôsobil po minulotýždňovom oznámení prestupu do Red Bullu odhodlane.

„Pre moju kariéru je to určite skvelý okamih,“ povedal Francúz novinárom v Abú Zabí. „Teraz sa mi dostalo odmeny za všetku tvrdú prácu v posledných rokoch. Samozrejme, stále som len na začiatku cesty.“

„Veľmi sa teším aj na začiatok novej éry vo Formule 1. Myslím si, že načasovanie je veľmi dobré,“ dodal Hadjar.

Isack sa teda veľmi teší, hoci historická skúsenosť mu našepkáva, že by nemal. Osud Júkiho Cunodu by mal odradiť každého, ale zmena pravidiel je pre Hadjara veľká šanca. Aj preňho, podobne ako pre všetkých jeho predchodcov, platí, že prestup do Red Bullu predstavuje veľkú príležitosť.

„Nemám absolútne žiadne očakávania, pretože všetci začínajú úplne od nuly. Čaká nás veľa práce. Naozaj sa teším na január a február, prácu s tímom a spoznávanie ľudí. Ak chcem získať aspoň drobný náskok, toto obdobie bude kľúčové,“ skonštatoval Hadjar.

A čo osudy Péreza, Albona či Gaslyho? Veď pre všetkých z nich pôsobenie v Red Bulle takmer znamenalo koniec kariéry. Cunoda sa ich ako ďalší v poradí pokúsi napodobniť, vrátiť sa na štartový rošt s iným tímom a vybudovať si dlhodobú kariéru v F1.

„V budúcom roku nebudem mať úplne rovnaké auto. Budem sa musieť adaptovať na nový monopost a Max dostane rovnakú úlohu. Ak sa vývoj uberie nejakým smerom, aspoň budem tam, aby som tú zmenu pocítil. Za ideálnych okolností sa na tej zmene budem podieľať. To by bol najlepší scenár,“ skonštatoval Hadjar.

„V kariére som nikdy nesúťažil dva roky v rovnakom aute a vždy som sa presúval, takže vlastne ani neviem, aké to je robiť dvakrát to isté. Myslím si, že sa viem celkom slušne adaptovať, takže v skutočnosti som dosť sebavedomý,“ dodal francúzsky mladík.

Súvisiace články

Diskusia