logo F1online.skF1online.sk

Verstappen musí niečo vymyslieť: Brzdiť pole nebude také ľahké ako v roku 2016

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 00:33

Ak sa chce v nedeľu Max Verstappen stať majstrom sveta a nespoliehať sa na problémy Landa Norrisa či technické zlyhanie, Red Bull bude musieť niečo vymyslieť. Jeho pilot si uvedomuje, že jednou taktikou by mohlo byť úmyselné zdržovanie poľa po vzore Lewisa Hamiltona, no upozorňuje, že tentoraz to nebude také jednoduché ako v roku 2016.

Aj v sezóne 2016 sa o majstrovi sveta rozhodovalo na posledných pretekoch. Lewis Hamilton na zisk majstrovského titulu potreboval, aby Nico Rosberg naňho stratil viac bodov, čo sa pokúsil dosiahnuť brzdením svojho tímového kolegu. Pomáhal tým súperom, no aj tak sa nikomu nepodarilo Rosberga predbehnúť — konkrétne veril Maxovi Verstappenovi a Sebastianovi Vettelovi, ktorí jazdili na treťom a štvrtom mieste. Holanďanovi to napokon nevyšlo a Vettel sa dostal na pódium.

Hamilton vtedy potreboval, aby Rosberg skončil na štvrtom mieste. Zhodou okolností presne to isté potrebuje aj Max Verstappen, aby vyhral nad Landom Norrisom. Zopakuje sa história aj z hľadiska taktiky? “Okruh bol iný,” poukázal na hlavný problém Holanďan. “Mám pocit, že teraz sa tu lepšie vyveziete v zákryte, takže spraviť niečo podobné asi nie je také jednoduché.”

Nudné procesie na okruhu Yas Marina zmiernili zmeny z roku 2021. Niekoľko zákrut bolo odstránených, takže pilot v turbulentnom vzduchu už nestráca tak veľa času v technickom treťom a prvom sektore. Na druhej strane sú však autá širšie a pneumatiky trvácnejšie.

“Vtedy to bolo celkom iné. Mám pocit, že to bolo oveľa ľahšie, pretože aj pneumatiky sa dosť prehrievali, keď ste sa dostali blízko,” porovnáva Verstappen, no netvrdí, že taktiku nevyužije. “Spomínam si na rok 2016. Dokonca ani v niektorých kvalifikačných kolách ste v prvom sektore nemohli ísť naplno, pretože ste potrebovali udržať gumy nažive na posledný sektor. Dialo sa to napríklad na tejto trati. Boli to úplne iné časy. Dúfam, že preteky nebudú priamočiare, ale dúfam, že sa o to nebudem starať ja.”

Štvornásobný šampión je podľa svojich slov pripravený ísť až na doraz. Potenciálnych chýb sa rozhodne nebojí, ako sa ich nebál ani pred kvalifikáciou. Skúseností s podobnými situáciami má už neúrekom.

Podobne dôležitú kvalifikáciu zažil v roku 2021. “Mal som z toho ozaj dobrý pocit. Samozrejme, boli sme aj pod menším tlakom, aby som podal čo najlepší výkon,” uviedol v súvislosti so svojím sobotňajším výkonom, ktorý mu zabezpečil pole position. “Mal som podobný pocit ako v kvalifikácii v roku 2021, mal som tu ozaj dobrú kvalifikáciu.”

“Ja to však takto mám rád. Keď je tlak najväčší a naozaj musíte podať dobrý výkon, tak ho podám, pretože za takýchto okolností to mám veľmi rád. Bolo to super. V kvalifikácii sa vždy snažíte zajazdiť najlepšie kolo, čo vám niekedy vyjde, inokedy nie. Tentoraz to dopadlo celkom dobre,” zhodnotil.

Súvisiace články

Diskusia