logo F1online.skF1online.sk

Verstappen priznáva, že v Španielsku urobil chybu: Všetky kontrolky sa rozsvietili načerveno

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 00:34

Bez ohľadu na meno majstra sveta za rok 2025 možno už teraz povedať, že najlepšie individuálne výkony podával v tejto sezóne Max Verstappen. Opäť bol neotrasiteľne konzistentný, spoľahlivý a zrejme vyžmýkal z auta maximum. Môžeme však povedať, že bol bezchybný? Nuž, sám Max by to nepovedal.

Holandský pretekár v súčasnosti stráca na lídra šampionátu Landa Norrisa 49 bodov a, na rozdiel od pilotov McLarenu, sa nám v jeho prípade veľmi ťažko hľadajú okamihy, keď môže ľutovať, že nechal niečo na stole. V drvivej väčšine prípadov z auta vyťažil maximum alebo takmer maximum.

Najväčšie straty mu pripravila kolízia s Kimim Antonellim v Rakúsku, ktorá nebola jeho chybou, trápenie Red Bullu v Maďarsku a, samozrejme, kontroverzia v Španielsku, kde frustrovaný Max doslova vyboxoval z cesty Georgea Russella, za čo dostal trest a z potenciálneho piateho miesta spadol na desiate.

Samozrejme, ako to už v prípade holandského šampióna býva, bezprostredne po pretekoch si odmietol priznať vinu. S odstupom piatich mesiacov však otvorene povedal, že situáciu nezvládol. „Som spokojný s mojou sezónou,“ povedal Verstappen pre Viaplay. „Kritiku si zaslúži len situácia v Barcelone.“

„Samozrejme, nebolo to ani trochu skvelé, ale vyvieralo to zo skutočnosti, že mi na tom naozaj záležalo. Mohol som si povedať, že nemám dobré auto a nechám to tak,“ dodal Verstappen.

Je to však súčasť jeho športovej osobnosti a zároveň je to dôvod, prečo ho niektorí milujú, iní nenávidia. Môžete odsúdiť hlúpe a nebezpečné počínanie v súboji s Russellom, ale zároveň môžete oceniť, že tento chlap je pre víťazstvo ochotný zostúpiť do siedmeho kruhu pekla. Z fanúšikovského pohľadu je to čisto záležitosť sympatií.

„Nedokážem sa zmieriť s tým, že vystúpim z auta s pocitom, že som neurobil a neodovzdal úplne všetko. Keď sa to stane, som na seba naštvaný. Nedokážem podať osemdesiatpercentný výkon. Keď vystúpim z auta, musím mať pocit, že som do toho dal všetko,“ vysvetlil Verstappen.

„Naštvalo ma, čo sa stalo po reštarte na cieľovej rovinke a potom v prvej zákrute. Nakoniec som dostal cez vysielačku správu, že musím vrátiť pozíciu. V tej chvíli sa všetky kontrolky rozsvietili načerveno,“ pokračoval štvornásobný majster sveta.

„Nebolo to v poriadku, ale človek sa z toho poučí a podobné okamihy sa už pravdepodobne nezopakujú. Môžete sa ocitnúť v podobnej situácii, ale poučíte sa z toho. Pokiaľ však ide o moje výkony, som spokojný, najmä s kvalifikáciami, ktoré možno boli na začiatku kariéry mojou slabinou,“ dodal Max.

Inak bol Max nesmierne konzistentný. Ako jeho súper sa nemôžete spoľahnúť na to, že skôr či neskôr urobí chybu, pretože tie takmer nerobí. Na druhej strane, jeho kritici môžu povedať, že v skutočnosti nevieme, aký dobrý je Red Bull. Poriadne porovnanie Verstappena s tímovým kolegom nám chýba od roku 2019. Je to pravda a priznáva to aj sám Max.

„Vždy sa musíte pozrieť, či ste nenechali niečo na stole. Mohol som byť konzistentnejší alebo lepší? Myslím si, že s dostupnou technikou som v priemere maximálne využil dostupný potenciál, čo je pozitívne. Z vonkajšieho pohľadu je však veľmi ťažké vyhodnotiť, aké konkurencieschopné auto skutočne je,“ dodal Verstappen.

Súvisiace články

Diskusia