logo F1online.skF1online.sk

Piastri pripustil, že výmena pozícií v Monze sa podieľala na jeho čiernej sérii

Oscar Piastri
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 19:51

Internet sa v posledných týždňoch zabával na účet Oscara Piastriho a poukazoval na nápadnú podobnosť medzi ním a jeho manažérom Markom Webberom. Ten veľmi dobre vie, aký je to pocit, keď stratíte nádejný bodový náskok na čele šampionátu. V Markových časoch sa tiež veľa diskutovalo o uprednostňovaní jeho tímového kolegu. Zdá sa, že história sa nám trochu opakuje.

V roku 2010 to mal Webber rozbehnuté vskutku nádejne. Po Belgicku (v tom čase bol ešte lídrom šampionátu Lewis Hamilton), teda šesť veľkých cien pred koncom, mal pred tímovým kolegom náskok 28 bodov; po Japonsku, teda tri veľké ceny pred koncom sezóny, sa držal na čele celkového hodnotenia s náskokom 14 bodov na Fernanda Alonsa a Sebastiana Vettela.

Nasledovala však známa chyba v kórejskom daždi, prehra s Vettelom v Brazílii a notoricky známe finále sezóny v Abú Zabí, kde Sebastian získal prvý zo svojich štyroch titulov.

V súvislosti s bojom Oscara Piastriho a Landa Norrisa v tejto sezóne nás napadá ešte jedna paralela. V roku 2013 sa v Malajzii odohrala slávna kontroverzia, keď sa Vettel vzoprel pokynom tímu a vzal Webberovi víťazstvo. Mark následne nevyhral do konca sezóny jediné preteky, kým Sebastian v tom roku zvíťazil celkovo trinásťkrát. Nejednému sa pri spomienke na Malajziu vybavilo trápenie Oscara Piastriho, ktorý vystúpil na stupne víťazov hneď po osudnej výmene pozícií v Monze, ale odvtedy čaká nielen na víťazstvo, ale aj na ďalšie pódium.

„Je to kombinácia viacerých vecí,“ povedal Piastri v podcaste Beyond the Grid o svojich problémoch pri zmienke o víkende v Baku, ktorý bol najhorší v Oscarovej sezóne. „Víkend pred tým sa jazdilo v Monze, kde som nemal najlepší pocit zo svojho výkonu a došlo aj k tej udalosti okolo zastávok v boxoch.“

„Aj Baku však bolo náročné. Už piatok bol ťažký a veľa vecí nefungovalo, za volantom som to preháňal, nebol som spokojný so svojou jazdou a v sobotu som sa to snažil vykompenzovať prílišným úsilím,“ pokračoval austrálsky pretekár.

„Povedzme, že pred víkendom došlo k niekoľkým veciam, ktoré mi dvakrát nepomohli. Po začatí víkendu sa pridali ďalšie. V prvom tréningu sme mali problém s motorom, čo nás trochu rozhodilo, nejazdil som dobre a navyše sme mali pneumatiky C6, ktoré sú známe svojou náročnosťou. Bolo to veľa malých vecí, ktoré sa postupne nakopili,“ vysvetlil Piastri.

Záver víkendu v Monze a celý víkend v Baku sú esenciou čiernej mory každého jazdca. Hlavne podujatie na pobreží Kaspického mora vyzeralo z Oscarovho pohľadu príšerne. Piastri išiel ešte ďalej a Azerbajdžan označil za najhorší víkend vo svojej kariére. „Bez okolkov môžem povedať, že to bol najhorší víkend v mojej pretekárskej kariére, ale v určitom zmysle pravdepodobne aj jeden z najužitočnejších. Keď sa na to budete pozerať takto pozitívne, obvykle vám to dosť pomôže,“ povedal Piastri.

„Aj niektoré z najväčších mien zažili otrasné víkendy či okamihy, keď sa všetko pokazilo. To sa stane každému. V pretekárskom svete nenájdete jedného človeka, ktorý by si nevybavil príbeh o víkende, keď sa všetko pokazilo. Pohľad z tejto perspektívy vám veľmi pomôže, ale z takých víkendov sa potrebujete hlavne poučiť,“ dodal Oscar.

Súvisiace články

Diskusia