logo F1online.skF1online.sk

Vasseurovi je vypadnutí ľúto: Charles by bojoval o víťazstvo, nemôžeme takto strácať body

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 12:39

Ferrari si v tejto sezóne pripísalo ďalšie nechcené double. Po čínskom dvojitom DSQ nasledovalo v Holandsku a napokon aj v Sao Paule dvojité DNF. Pre taliansky tím je to obzvlášť tvrdá rana. Podľa šéfa tímu Frédérica Vasseura totiž Charles Leclerc bojoval o víťazstvo, ktoré Scuderii v tejto sezóne stále chýba.

Leclerc bol nútený odstúpiť z pretekov už po prvom reštarte, keď doplatil na následky kolízie Oscara Piastriho a Kimiho Antonelliho. Bol pritom vo veľmi dobrej pozícii hneď za lídrom Landom Norrisom, ktorý podľa vlastných slov nebol celkom spokojný s pretekovým tempom svojho auta, no tieto vyjadrenia padli v súvislosti s Maxom Verstappenom.

Mohli však aj v súvislosti s Ferrari, keby Leclerc neodstúpil, myslí si Frédéric Vasseur. “Bol to ťažký víkend, minimálne nedeľa. Mal som pocit, že Charles je v dobrej pozícii. Mal skvelý štart a reštart a nechával si priestor pri obrubníku, no zaplatili sme za kolíziu medzi Antonellim a Piastrim. Je mi jedno, čia to bola chyba, ale určite nie Charlesova. Je to ťažké, pretože v takomto boji si nemôžete dovoliť strácať body. Keď ich strácate, posúvate ich svojim súperom.”

Ferrari sa v hodnotení šampionátu prepadlo na štvrté miesto za Maxa Verstappena. Bol to pritom Vasseur, kto pred pár týždňami apeloval na svoj tím, že musí využiť výhodu dvoch jazdcov, ktorou Mercedes a Red Bull nedisponujú.

“Charles bol na správnom mieste, jazdil na druhej priečke a potom vypadol. Je to sklamanie, pretože bol v pozícii, z ktorej mohol zabojovať o prvé miesto alebo aspoň o pódium,” vyhlásil 57-ročný francúzsky manažér.

Pre Hamiltona nemalo zmysel pokračovať a riskovať

Zatiaľ čo Leclerc bol v tom celkom nevinne, Lewis Hamilton si za svoje problémy môže sám. Po náraze do Franca Colapinta sa mu pod monopostom zaseklo vlastné krídlo a poškodilo podlahu. Okrem toho dostal aj desaťsekundový trest za spôsobenie nehody.

“Lewis najskôr utrpel poškodenie po kontakte s Carlosom Sainzom, nuž a po kolízii s Francom Colapintom sa mu odlomilo predné krídlo,” pustil sa aj do hodnotenia druhej strany garáže. “Stratili sme obrovské množstvo prítlaku a z kokpitu hlásil, že auto je nestabilné. Nevedeli sme, či to spôsobil kontakt so Sainzom alebo to, že predné krídlo sa zaseklo v podlahe, no možno oboje. Keď vidím, čo dokázal Max, myslím si, že sme sa mohli vyšplhať späť na body. Dva incidenty sú však priveľa.”

Ferrari si uvedomilo, že s poškodeným autom to bude len mizéria. “Od istého bodu nemalo zmysel pokračovať. Keď ste na poslednom mieste a strácate 35 až 40 bodov prítlaku, nestojí to za to riskovať poškodenie motora. Odpykali sme si trest a odstavili auto.”

Vasseur sa napokon pustil do hodnotenia víkendu ako takého. Pripustil, že jeho tím zrejme pochybil už v piatok. V prvom tréningu azda až prehnane sebavedomo jazdil len na tvrdých pneumatikách bez toho, aby si vyskúšal kvalifikačnú simuláciu na mäkkej alebo aspoň stredne tvrdej zmesi.

“Trápili sme sa,” priznáva Vasseur. “V prvom tréningu sme nasadili len jednu sadu hardov a možno ten skok do kvalifikácie bol priveľký. Asi sme boli jediní, kto také niečo spravil. V piatok sme v kvalifikácii trochu trpeli, ale v šprinte sa naša rýchlosť vrátila. Zasekli sme sa však za Alonsom, no na čistom vzduchu sme mali dobré tempo.”

“Sobotňajšia kvalifikácia dopadla dobre, no keď z Brazílie odchádzame s dvojitým vypadnutím, nemôžeme to nazvať dobrým víkendom,” podčiarkol rodák z Draveilu. “Z hľadiska šampionátu sa ťažko hľadajú nejaké pozitíva na dvojitom vypadnutí. Keby som mal vymenovať pár, poukázal by som na kvalifikačné tempo, ako sme sa dali dokopy po štarte víkendu a aj po reštarte. Bojujeme vpredu, koncentrujeme sa na útok a nie na obranu s pozitívnym nastavením mysle. To je určite dobré, ale v tejto fáze sezóny vás viac zaujímajú body než potenciál.”

Súvisiace články

Diskusia