logo F1online.skF1online.sk

Verstappen spravil z VC Sao Paula vlastnú šou: Páči sa mi, že sme to nevzdali

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 21:46

Formula 1 sa po dvanástich mesiacoch vrátila do Sao Paula, kde sa toho veľa nezmenilo. Tentoraz síce nepršalo, ale to Maxovi Verstappenovi vôbec neprekážalo v tom, aby opäť zabavil fanúšikov svetovou stíhacou jazdou. Predviedol množstvo predbiehacích manévrov a neskutočné tempo, pred ktorým sňal klobúk aj víťaz pretekov Lando Norris. Vraj bol trochu sklamaný, že Holanďan bol v porovnaní s ním taký rýchly.

Z pitlane na pódium. Max Verstappen sa stal len ôsmym jazdcom v histórii Formuly 1, ktorý dokázal vybojovať pódiovú trofej po štarte z boxovej uličky. Vyššie ako on skončili v dejinách F1 už len dvaja piloti.

Alainovi Prostovi sa podaril takýto husársky kúsok na Veľkej cene Juhoafrickej republiky 1984 v monoposte McLarenu, Nigelovi Mansellovi zas v roku 1989, keď sa ako pilot Ferrari na druhom štarte Veľkej ceny Francúzska ocitol v boxoch, no do cieľa dorazil druhý.

Spomínané tretie miesto vybojoval naposledy Lewis Hamilton na VC Maďarska 2014. Pred ním sa niečím takým mohli pochváliť aj Sebastian Vettel (VC Abú Zabí 2012) či Jarno Trulli (VC Austrálie 2009).

Red Bull môže mrzieť len jedna vec: že svoj monopost takto geniálne nenastavil už pred šprintom. “Po vojne je každý generál,” uvedomuje si Max Verstappen. Red Bull totiž na nájdenie ideálnych nastavení potreboval až dva pokusy.

Pred kvalifikáciou sa síce vrátil k staršej podlahe z Austinu, no dopadlo to katastrofálne. Okrem toho sa v inštalačných kolách ukázalo, že k hláseným vibráciám prispievala aj stará pohonná jednotka, ktorú červení býci vymenili v noci zo soboty na nedeľu.

“Áno, mali sme veľmi ťažký víkend, ale páči sa mi, že náš tím to nikdy nevzdal. Vždy chceme byť lepší a neuspokojíme sa s druhým miestom. Inak by sme si po šprinte mohli hovoriť, že však sa už nechytajme auta, nie je to až také zlé, neriskujme to,” pokračoval Verstappen. “Nemyslím si však, že takto by vyzerala mentalita nášho tímu. Vždy chceme nájsť viac výkonu.”

“V kvalifikácii to nevyšlo, ale umožnilo nám to opäť zmeniť nastavenia auta a dnes sme ho dostali do oveľa konkurencieschopnejšej formy. Musíme však pamätať aj na to, že dnes bolo oveľa chladnejšie, čo nám asi tiež trochu pomohlo,” podotkol obhajca majstrovského titulu.

Getty Images/RB Content Pool

Je preto možné, že s rovnakými nastaveniami by to v sobotu nebolo také jednoduché. Nuž a nezabudnime na to, že Red Bull nemusel riešiť žiadne kompromisy; všetko optimalizoval na preteky bez toho, aby riešil kvalifikáciu.

Bola však z toho jazda, ktorá sa veľkými písmenami zapíše do histórie. “Podľa mňa sme získali vynikajúci výsledok, keď sa nám podarilo z pitlane dostať až na pódium, desať sekúnd za víťazom, a to dokonca s defektom.”

Minuloročná Veľká cena Brazílie v podstate definitívne rozhodla o výsledku jazdeckého šampionátu. Je pravdepodobné, že pre jazdecký titul bude rozhodujúca aj jej tohtoročná edícia, no v tomto prípade v prospech Landa Norrisa.

Max Verstappen už stráca 49 bodov, čo je na tri veľké ceny príliš veľké sústo. Pošprintová rezignácia nebola predčasná. “V úvodnej fáze sezóny až do jej polovice sme postrácali príliš veľa bodov,” poukázal na kameň úrazu. “Prekvapením bolo, že až doteraz sme boli v hre.”

“Musíme byť realisti. Z pohľadu celej sezóny sme neboli dostatočne dobrí, no až do konca sezóny budeme robiť, čo bude v našich silách, aby sme zažili ešte nejaké vrcholy. Pokúsime sa ešte vyhrať nejaké preteky. Na to sme sem prišli,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia