logo F1online.sk

Podľa Webbera by si piloti Mugello užili, no ich krky vôbec

Mark Webber
© FOM
Milan Kubala
Milan Kubala13. 6. 2020

Aj keď z pohľadu predbiehania by pomerne úzke Mugello nebolo žiadnym ternom, podľa Marka Webbera by z neho jazdci odchádzali s vynikajúcimi zážitkami. Menej by ich už tešili boľavé krky, ktoré by talianska trať poriadne preverila.

Mark Webber mal tú príležitosť v Mugelle jazdiť aj s monopostom Formuly 1. Severne od Florencie sa ukázal ako pilot Jaguaru ešte v roku 2003 a počas sezóny 2012 pod logom Red Bullu Racing v rámci sezónnych testov. V prípade druhej spomínanej návštevy si jazdy pochvaľoval aj na svojom twittri, kde uviedol, že po desiatich kolách v Mugelle bol ako jazdec spokojnejší ako keby ich odjazdil tisíc v Abú Zabí.

Mugello by sa mohlo do kalendára zaradiť už v septembri a Scuderia Ferrari by na ňom mohla osláviť svoje 1000. preteky v F1. September v strede Talianska vie byť ale poriadne horúci, čo by spolu s rýchlymi tiahlymi zákrutami dalo jazdcom zabrať.

“Bude tam asi štyridsať stupňov,” nadhodil Mark Webber v podcaste F1 Nation. “Na tom okruhu nezostane ani jednému pilotovi hlava na svojom mieste. Ak budú pretekať v Mugelle, pri týchto autách si zlomia krky, bude to poriadne, ale poriadne rýchle. Testoval som tam a bolo to veľmi, veľmi, veľmi, veľmi rýchle,” pokúsil sa dostatočne vystihnúť charakter okruhu austrálsky pretekár. “Nuž, výborne, sem s ním!”

Pred prípadnými pretekmi v Mugelle by tréneri jazdcom istotne predpísali dodatočné cviky na spevnenie krčného svalstva, no v tomto smere budú musieť byť vo forme už v júli. Kalendár bude poriadne nabitý a z prvých siedmich víkendov bude až šesť súťažných.

Webber očakáva, že ak sa niekomu podarí rýchlo dostať na koňa, tak mu nahustená sezóna len pomôže, no ak niekto na začiatku zakopne, bude hltať prach súperov ešte dlhý čas.

“Teraz sú ako levy v klietkach, sú pripravení vyraziť,” ďalej hovorí Webber. “Z tej počiatočnej meravosti sa dostanú do stavu najvyššej pohotovosti, aby sa potom možno trochu psychicky unavili. Z blokov bude treba totižto vyštartovať veľmi dobre, treba dôverovať autu, pneumatikám aj aerodynamike. Vo Formule 1 sme radi, ak máme nejaký čas na spravenie si pohodlia, platí aj o inžinieroch a technikoch. Teraz sa však na vás bude všetko valiť veľmi rýchlo.”

“Ak budete mať vysoké sebavedomie, poviete si — poďme na to! Ak budete lietať, tak môžete aj každý víkend. Ak niektorí chlapci trochu stratia, určite budú vravieť — no, je to trochu ťažké,” pokračoval víťaz deviatich veľkých cien s tým, že výhovorkami si teraz nik nezíska veľkú podporu. “Skvelé je na tom všetkom to, že všetci štartujú z rovnakej pozície — nikto sa nelieči zo žiadneho zranenia, ani sezónu nezačína v jej polovici.”

“Áno, niekoľko chlapcov už malo možnosť vyskúšať si staršie autá, ale keď napokon v Rakúsku vyrazíte z boxovej uličky, budete mať pred sebou vážny test, na ktorého konci budú preteky. V hre bude šampionát a veľmi rýchlo začne ísť do tuhého,” dodal Webber.

Súvisiace články