logo F1online.skF1online.sk

Na titul potrebujeme zrýchliť, pripomína Verstappen

Lando Norris a Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 00:28

Max Verstappen strácal pred víkendom v Mexiku na lídra šampionátu 40 bodov, po jeho skončení stráca 36 bodov. Mnohých jeho fanúšikov určite bude mrzieť záverečný virtuálny safety car, ktorý Maxa potenciálne pripravil o tri body, ale samotný jazdec po pretekoch nepôsobil sklamane. Naopak, podľa jeho slov ho prekvapilo tempo Red Bullu v druhom stinte.

Aj keď by bolo pekné, keby strata klesla na 33 bodov, netreba zabúdať, že Verstappen mal v nedeľu aj nemálo šťastia. Na štarte ho od vypadnutia delili centimetre, následný súboj s Lewisom Hamiltonom ho taktiež pripravil o veľa času.

Max v prvom stinte zostal zaseknutý za Oliverom Bearmanom, strácal čas na čelo a podľa jeho slov nevyzeralo tempo jeho monopostu vôbec dobre. Keby ste mu vtedy ponúkli tretie miesto v cieli, zrejme by ho bral.

„Po prvom stinte to nevyzeralo nádejne a hovoril som si, že sa strašne trápime, ale pri spätnom pohľade si hovorím, že to bolo pravdepodobne aj pneumatikami. Keď sme prezuli na softy, vyzerali sme o niečo konkurencieschopnejšie, nie v porovnaní s Landom, ale boli sme viac-menej druhí najrýchlejší. Ťažko povedať, ako na tom bol Mercedes, pretože boli neustále v premávke,“ skonštatoval po pretekoch Verstappen.

„Aspoň sme mali perfektnú stratégiu. Štartovali sme na stredne tvrdých pneumatikách a pokúsili sme sa natiahnuť prvý stint, potom sme optimalizovali druhý stint na softoch, zatiaľ čo ostatní sa na stredne tvrdých trápili,“ dodal Max.

Holandský pretekár pôsobil pred kamerami nesmierne uvoľnene. Ani trochu nepôsobil dojmom, že je uprostred vypätého boja o titul. On sám si určite uvedomuje, že Red Bull stále výkonnostne nestačí na McLaren. Ak sa monopost stajne z Milton Keynes nezlepší, v Brazílii sa bude ťažko znižovať strata na Landa Norrisa.

„Myslieť inak pri voľbe stratégie je fajn, ale najdôležitejšie je, aby sme zrýchlili. Iste, mali sme pár veľmi dobrých pretekov, ale aj keď sa pozriete na preteky, ktoré sme vyhrali, McLaren bol veľmi silný pri manažovaní pneumatík. Ak mali počas víkendu lepšie tempo, tak nikomu nedali šancu,“ pripomenul Verstappen.

Ten mal v závere našliapnuté za druhým miestom. Všetko smerovalo k súboju v poslednom kole pretekov, ale to napokon zmaril virtuálny safety car. Ten poriadne pobúril mnohých komentátorov i fanúšikov, ktorí sa cítili byť okradnutí o záverečný súboj pre situáciu, ktorá sa podľa nich dala riešiť obyčajnou sektorovou žltou vlajkou na mieste, kde sa beztak nepredbieha a jazdí pomaly.

Sám Max však na riaditeľstvo pretekov nechrlil pekelnú síru. „Bolo by pekné, keby som v závere mohol ísť do súboja, ale je to v poriadku. Niečo také sa stáva. Niekedy vám safety car alebo VSC pomôže, niekedy nie. Veľmi som sa tešil na súboj s Charlesom, pretože naše súboje boli vždy skvelé, ale to nevadí,“ povedal s úsmevom štvornásobný majster sveta.

Súvisiace články

Diskusia