logo F1online.skF1online.sk

Zbrojenie Audi pokračuje. Max Verstappen príde o svojho prvého mechanika

Max Verstappen v boxoch
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 10. 2025

Počiatočný pesimizmus nahradzuje rastúci rešpekt. Projektu továrenského tímu Audi sa spočiatku nedávali veľké nádeje, ale Nemci svoj tím budujú raketovou rýchlosťou, lákajú veľké mená a tie k nim prichádzajú, hoci nejde o britský tím. Gernot Döllner a Mattia Binotto pritom nelovia „iba“ špičkových inžinierov, ale aj „robotníkov“ z nižších poschodí hierarchie F1. Tí sú však pre úspech nemenej dôležití.

Spomenuli sme mená Döllnera a Binotta, ale za posledným úlovkom Audi bude skôr šéf stajne Jonathan Wheatley. Ten bol ako športový riaditeľ Red Bullu priamym nadriadeným Matta Callera, ktorý pôsobil v Milton Keynes od roku 2015 ako druhý mechanik a v roku 2022 bol povýšený do pozície prvého (niekedy tiež označovaného ako hlavný) mechanika posádky Maxa Verstappena.

Caller po tejto sezóne odíde z Red Bullu a pripojí sa k úsiliu Audi, kde sa stretne nielen s Wheatleym, ale napríklad aj s neospevovanou ikonou Red Bullu Leem Stevensonom. Ten pracoval v Red Bulle od roku 2006 ako mechanik a postupne sa prepracoval až do pozície hlavného mechanika. Túto pozíciu zastáva od apríla 2024 aj v Sauberi, s ktorým sa pripravuje na prechod pod hlavičku Audi.

Správa o prestupe Callera prichádza krátko po tom, čo médiá informovali, že k Audi sa pridajú aj poprední motoroví inžinieri z Ferrari Wolf Zimmermann a Lars Schmidt. Nemecká automobilka zjavne zbrojí a chce, aby ju brali vážne, hoci ovocie týchto akvizícií určite neuvidíme v budúcej sezóne, ale prinajlepšom v strednodobom horizonte. Kým toto sú posily do továrne, o ktoré sa pravdepodobne postaral Binotto, príchod Callera ide skôr za pretekovým tímom pod Wheatleyho vedením.

Caller by podľa medializovaných informácií mal dokončiť sezónu s Red Bullom a k Audi sa pridá v budúcej sezóne. Jeho presná pozícia v nemeckom tíme zatiaľ nebola oznámená. Očakáva sa však, že sa posunie ešte vyššie než funkciu hlavného mechanika. Zaujímavosťou je, že v Red Bulle pracuje aj Callerovo dvojča Jon, ktorý je mechanikom posádky Júkiho Cunodu.

Šéf Audi Jonathan Wheatley počas víkendu v Baku vyjadril nemalú spokojnosť s tým, ako napreduje budovanie nového tímu. Médiám zároveň sľúbil, že majú v pláne oznámiť aj novú organizačnú štruktúru.

„Celý projekt získava potrebné momentum. V súčasnosti pracujem na organizačnej štruktúre. Čakáme na správny čas na jeho implementáciu v budúcom roku, keď vykonáme niektoré podľa mňa významné, ale nie drastické zmeny našej štruktúry,“ skonštatoval Wheatley.

Súvisiace články

Diskusia