Vasseur nevidí problém v jazde bez bŕzd: Lewis bol o 30 sekúnd na kolo pomalší


Ferrari aj v záverečnej tretine sezóny rieši základné problémy, ktoré sú typické pre predsezónne testy. Po nádejne vyzerajúcom závere minulej sezóny inžinieri Scuderie absolútne nezvládli vývoj tohtoročného auta. Možno postavili niečo, čo má majstrovský potenciál na papieri, ale v reálnom svete vyvoláva len frustráciu, posmech a zlú náladu v tábore Ferrari.
Nielenže museli piloti celé preteky manažovať svoje tempo, aby ochránili dosku, brzdy a všetko ostatné, ale Lewisovi Hamiltonovi pár kôl pred koncom brzdy úplne odišli. Sám po pretekoch povedal, že ho pred poruchou nič nevarovalo a teploty neboli na hraničných hodnotách.
Pre Scuderiu je to ďalšia hanba, ktorá podľa článkov talianskych novín vyvoláva frustráciu a trhliny v tábore červeného tímu. Jeho šéf Frédéric Vasseur je skutočne v nezávideniahodnej situácii.
„Bude náročné začať s pozitívami,“ povedal opatrne francúzsky manažér v jednom zo svojich popretekových hodnotení. „Áno, nemuseli sme spomaliť od prvého kola, ale možno od druhého či tretieho, a museli sme počas celých pretekov uberať plyn v nájazde do zákrut. Pre jazdcov nie je ľahké takto jazdiť, pretože v každom kole musia prispôsobovať svoj brzdný bod.“
„Keď na to Lewis mohol pár kôl tlačiť v čistom vzduchu, podľa mňa mal slušné tempo. Nemôžete však 95 percent pretekov jazdiť pomaly,“ povedal Vasseur.
Toho zlyhanie bŕzd prekvapilo rovnako ako všetkých naokolo. Ferrari pred poruchou nič nevarovalo, čo určite nebolo príjemné hlavne pre Lewisa Hamiltona. „Všetci vieme, že keď sa v Singapure nachádzate uprostred balíka, je to kritické pre brzdy. Napriek tomu sme to nečakali,“ povedal Fred.
Hamilton sa následne s nefunkčnými brzdami trmácal do cieľa. Nakreslil si pritom vlastnú trať, keď si skracoval všetky možné šikany. Do cieľa prišiel pred Fernandom Alonsom, ktorý následne vo vysielačke spustil vulgárnu tirádu a pýtal sa, či je bezpečné jazdiť so zničenými brzdami. Komisári napokon naparili Lewisovi päťsekundový trest, čím ho zosunuli za Fernanda, ale otázky o bezpečnosti pretrvali.
„Áno, z hľadiska bezpečnosti to bolo v poriadku, pretože sme prispôsobili naše tempo. Nie je to tak, že by na to Lewis v poslednom kole tlačil. Bol o 30 sekúnd pomalší, takže to bolo bezpečné,“ ubezpečil Vasseur.
Ferrari vyskúšalo s Hamiltonom alternatívnu stratégiu. Vzhľadom na obrovský náskok za sebou mohol sedemnásobný majster sveta zastaviť dvakrát a vyskúšať záverečný nápor na Antonelliho s Leclercom. Takmer mu to vyšlo. V pretekoch pritom zajazdil najrýchlejšie kolo, ktoré však Fredovi náladu nezdvihlo.
„Nie, pretože sme na konci nasadili mäkké pneumatiky. Pre mňa je to nepravé najrýchlejšie kolo v nerovných podmienkach. Môžem povedať, že keď na to Lewis tlačil, mal tempo a časový rozdiel na čelo zodpovedal rozdielu v pneumatikách – nič viac, nič menej. Je to frustrujúce, pretože sme mali pocit, že keď sme odjazdili tri kolá bez nutnosti manažovať auto, nemali sme najhoršie tempo,“ povedal Vasseur.