logo F1online.skF1online.sk

Corriere o Ferrari: Chaos, napätie, výhovorky. Leclerc chce pri rozhodnutiach srdce nahradiť hlavou

Charles Leclerc
© Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 19:51

Pre jazdcov Ferrari platí jedna zásada, ktorej sa treba držať pre aspoň akú-takú pohodu: Tím nekritizovať! Charlesovi Leclercovi po šiestich rokoch v červenej kombinéze dochádza trpezlivosť. Len málokedy sme z jeho úst počuli toľko kritických a pesimistických vyjadrení ako v Singapure. Podľa talianskej tlače v Maranelle nie je spokojný prakticky nikto a Leclerc už skúma možnosti u konkurencie.

Vlani po letnej prestávke sa Ferrari konečne postavilo na nohy. V posledných mesiacoch bojovalo o víťazstvá a dokonca s McLarenom zviedlo bitku o konštruktérsky titul. Charles Leclerc upozorňuje na to, že tento rok si netreba robiť falošné nádeje. Nič podobné sa nezopakuje.

Scuderia dostáva na frak nielen od svojich priamych súperov. Od predĺženia zmluvy s Frédéricom Vasseurom sa Leclercovi s Hamiltonom podarilo získať len 50 bodov, čo je výrazne menej ako McLarenu (134), Mercedesu (105) a dokonca aj Red Bullu (98).

Navyše taliansky tím si už minul dve z troch najväčších šancí na víťazstvo, ako opísal víkendy v Baku a Singapure Charles Leclerc. Ferrari ho svojou slabou formou zaskočilo. “Bolo to veľmi, veľmi prekvapujúce, pretože Baku a Singapur patria medzi moje najobľúbenejšie okruhy v kalendári, kde som podával veľmi dobré výkony.”

Monačan sa už pomaly vzdáva svojho sna, že by tento rok zdvihol nad hlavu víťaznú trofej. “Áno, už si nerobím také nádeje. Las Vegas je veľmi špecifické so šialenou degradáciou. Vo Vegas sme vždy sledovali bláznivé preteky s drobením pneumatík, takže možno…”

“Nie sme však ani zďaleka na úrovni McLarenu a Red Bullu, a v skutočnosti v niektorých prípadoch ani na úrovni Mercedesu. Spravili krok vpred, takže to nie je jednoduché,” pokračoval Leclerc s tým, že po nedeli svoj tím označil za štvrtý najrýchlejší “ďaleko za prvou trojkou”.

Zostáva len dúfať v to, v čo Ferrari dúfa už odjakživa; že budúci rok bude náš. “Naozaj dúfam, že rok 2026 odštartujeme v dobrej forme, pretože v opačnom prípade nás čaká niekoľko ťažkých rokov,” zdvihol varovný prst.

Varovný prst dvíhajú aj talianske médiá

Po víkende v Singapure toho nie je veľa, za čo by sme mohli Scuderiu pochváliť. Obaja piloti museli v pretekoch tak intenzívne šetriť techniku, že Charles Leclerc v niektorých fázach strácal dve sekundy na kolo na Ollieho Bearmana z Haasu. Taliansky tím to tentoraz síce strategicky zvládol, ale to je slabá útecha pred zvyškom roka.

Kritikou nešetrili talianske noviny Corriere dello Sport: “Dojem z tímu, v ktorom nič nefunguje, je znepokojujúci: Leclerc ukazuje prstom na auto, Hamilton na tím (rozdelenie oddelení, procedúry, pracovné postupy).”

“Inžinieri si trhajú vlasy a Vasseur už šiesty mesiac načiera do vreca s výhovorkami: medzi tradičné odkazy na ‘dobrú pretekovú rýchlosť’, ‘nevyužitý potenciál’ a ‘nezvládnutie víkendu po operačnej stránke’ v nedeľu zaradil aj slová o tom, že ‘Lewis bol fantastický, ale tak na to tlačil, že brzdy sa prehriali’. V skratke problémom Ferrari je jeho prehnaný perfekcionizmus, ako to bolo spomenuté už po dvojitej diskvalifikácii v Šanghaji,” píše denník sarkasticky.

Vo Ferrari to vraj začína vrieť. “Toto všetko ešte viac kazí atmosféru v tíme a napätie stúpa aj na nových frontoch. V sobotu po kvalifikácii vzplanuli vášne vo veľmi napätej výmene medzi Vasseurom a jedným z vysoko postavených inžinierov; z Maranella znie, že tým druhým inžinierom bol Matteo Togninalli, veľmi schopný šéf traťových inžinierov.”

Taliansky magazín informuje aj o tom, že časť inžinierov už Charles Leclerc začína hnevať svojou neutíchajúcou kritikou auta a práce s ním. Situácia sa vyhrocuje a talianske médiá avizujú, že cez týždeň sa má v Maranelle konať krízové stretnutie tímu s prezidentom Ferrari Johnom Elkannom a generálnym riaditeľom Benedettom Vignom.

Ako dlho to Leclerc ešte vydrží?

Hrozí totiž, že ak sa nič nezmení, Charles Leclerc napokon tím opustí. Jeho manažér Nicholas Todt mal už začať klopať na dvere konkurencii a skúmať, aké sú vízie tímov smerom do budúcna.

Doposiaľ Leclerc ubezpečoval, že jeho jediným cieľom je dostať majstrovskú trofej späť do Maranella, ale ak si Ferrari samo nepomôže, sám to rozhodne nezvládne. Monačan už musí myslieť aj na svoju kariéru a položiť si otázku, či Ferrari nie je stratený prípad.

“Z jeho tábora teraz zaznieva túžba začať prijímať veľké rozhodnutia hlavou a nie srdcom. Prichádzajúci nový technický cyklus nesmie byť premárnený, preto sa už rozbiehajú rokovania s rôznymi tímami a s výhľadom na rok 2027. Pilot si totiž nemôže zničiť celú kariéru z lásky ku Scuderii,” píše Corriere.

Ferrari sa nemusí báť jeho odchodu pred sezónou 2026, na to je už neskoro. “Rozhodnutia dozrejú v roku 2026, čo bude platiť pre všetkých jazdcov, ktorí chcú vidieť výsledky nových projektov skôr, než sa vydajú do nových vôd. Potenciálne zmeny na prestupovom trhu sú zamotané, no v ich strede je Mercedes, ktorý je vraj pri vývoji nového motora dosť popredu, a jeho zákazník McLaren.”

“Teraz prichádza tá strašidelná vec: Uprostred tak veľkej technickej revolúcie, s touto partiou ľudí v Maranelle, s týmito nápadmi, v tejto pochmúrnej a napätej atmosfére, a s týmto šéfom tímu Ferrari vyvíja auto, ktoré rozhodne o budúcich piatich rokoch Scuderie,” dodal taliansky zdroj.

Súvisiace články

Diskusia