Red Bull môže banovať. Podľa Verstappena mal RB21 v sebe taký potenciál už od začiatku roka


Veľké zlepšenie Red Bullu z posledných týždňov sa pripisuje najmä novému balíčku na čele s podlahou, ktorú červení býci predstavili v Monze. Podlaha určite pomohla, ale podľa Maxa Verstappena rozhodne nebola jediným faktorom, ktorý sa postaral o veľké obrodenie rakúskeho tímu. Inžinierom sa v prvom rade podarilo odomknúť potenciál, ktorý bol v aute po celý ten čas.
V úvode roka Red Bull nedokázal konkurovať McLarenu z hľadiska čistej rýchlosti. Max Verstappen však trpezlivo zbieral dobré umiestnenia, vďaka čomu na konci sezóny stále živí drobnú nádej, že by sa ešte mohol vrátiť do boja o majstrovský titul.
Mrzieť ho však môžu aspoň dva momenty. V prvom rade jeho horkokrvnosť na Veľkej cene Španielska, kde zahodil deväť majstrovských bodov tým, že spôsobil celkom zbytočnú nehodu s Georgeom Russellom. V druhom rade sa však môže zamýšľať, čo by bolo, keby mal Red Bull takúto formu už od úvodu sezóny.
“Dopadlo to celkom dobre,” zhodnotil Max Verstappen po Singapure, ktorý bol podľa technického riaditeľa Pierra Wachého “skutočným testom” toho, či sa Red Bull dostal z problémov. “Keby ste mi pred víkendom povedali, že bude prebiehať takto, rovno by som to bral.”
“Na tejto trati sme to vždy mali náročné. Veľmi dobrým znamením bol už fakt, že sme vážne bojovali o pole position,” potešil sa Holanďan, ktorý azda mohol v nedeľu bojovať o víťazstvo, keby v prvom stinte obul stredne tvrdé a nie mäkké pneumatiky.
Po vojne je však každý generál, najmä vo svetle toho, že Red Bull sa chcel pred Georgea Russella dostať už na štarte. Na mediumkách by sa mohlo stať, že by síce bol Russellovi bližšie, ale na predbiehací manéver v úzkom Singapure by to aj tak nestačilo.
Po prvej polovici sezóny v Red Bulle mohli len snívať o tom, že sa im podarí taký obrat. “Pravdupovediac to nikto nečakal. Samozrejme, existujú dôvody na to, prečo to odrazu lepšie funguje. Nemôžem však povedať, aké sú tie dôvody,” odvetil s tajomným úsmevom.
Jedným faktorom je spomínaná podlaha. “Nuž, samozrejme, každá vec pomôže, ale to nie je celý dôvod,” pokračoval rovnako tajuplne Verstappen, no prezradil, čo bol podľa neho “najdôležitejší faktor”: “Iná filozofia.”
Táto filozofia sa vypláca. Red Bull po piatku nemusí nastavenia auta prekopávať od základov, ale už v prvom tréningu je konkurencieschopný. To je vynikajúca správa vzhľadom na to, že nás čakajú ešte tri šprinty.
“To je pravda,” uviedol na margo toho, že Red Bull má teraz v piatok ľahšiu prácu. “Teraz už počas víkendu dokážeme auto ladiť, to je najdôležitejšie.”
Keby Red Bull prišiel s touto “inou filozofiou” v úvode sezóny, šampionát mohol byť oveľa zamotanejší. Red Bull RB21 napokon nebol taký stratený prípad, ako sa celý čas zdalo. Verstappen jasne odpovedal na otázku, či sa tento potenciál v aute skrýval už od štartu ročníka. “Áno, je to celkom jasné, no teraz s tým už nič nevieme spraviť.”
S dnešnými znalosťami mohol Red Bull vyžmýkať zo svojho auta oveľa viac. “Na začiatku sezóny? Určite, to rozhodne,” prikývol.
Po Singapure by tak mali nasledovať ďalšie vydarené víkendy. “Stále však platí, že každý víkend musíte nájsť optimálne nastavenia,” upozornil. “Rozostupy sú teraz také malé, že aj maličká chyba v nastaveniach môže mať ďalekosiahle dôsledky. Každý víkend sa na to musíme veľmi pozorne pozerať.”
Teraz je však oveľa pravdepodobnejšie, že Red Bull trafí do čierneho. “Áno, to nás povzbudilo najviac.”